قم؛

راه‌اندازی استودیو خبر راهکار پلیس برای مقابله با شایعه‌پراکنی در فضای مجازی

پلیس با افتتاح استودیو خبر قصد دارد عملیات‌های خود را با تصویربرداری و مستندسازی به موقع به سمع و نظر مردم برساند تا از شایعه‌پراکنی در فضای مجازی جلوگیری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛کاظم مجتبایی اظهار کرد: همان طوری که دشمن در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار اخبار واهی و به هم زدن فضای اجتماعی می‌کند، پلیس هم به دنبال هم افزایی درون سازمانی و هماهنگی برای اطلاع‌رسانی به موقع به عموم مردم است تا اخبار درست از طریق پلیس اعلام شود و در این ارتباط هر گونه خبری از طریق شبکه‌های اجتماعی منبع واقعی و حقیقی ندارد.
 
وی افزود: توفیقات خوبی پلیس طی ماه‌های اخیر به دست آورده که از جمله می‌توان به دستگیری قاتل، ‌سارقان حرفه‌ای،‌ کشف تعداد زیادی از خودروهای مسروقه و استرداد آن به مالباختگان و دستگیری بیش از 20 سارق خودرو به همراه مالخران و همچنین کشف و منهدم کردن باندهای قاچاق مواد مخدر و دستگیری بیش از 300 نفر اراذل و اوباش و قاچاقچیان اشاره کرد.
 
فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: پلیس با افتتاح استودیو خبر قصد دارد که عملیات‌های خود را با تصویربرداری و مستندسازی به موقع به سمع و نظر مردم برساند.
 
وی تاکید کرد: چنانچه این برنامه‌ها به طور مستمر از طریق صداوسیما پخش شود، در شبکه‌های اجتماعی، خبرهای غیرواقعی توفیقی نخواهند داشت.
 
مجتبایی بر ضرورت جریان‌شناسی توسط پلیس تاکید و تصریح کرد: شناخت جریان‌های فکری به پلیس کمک می‌کند تا با هوشیاری اقدامات فضای سایبر را رصد کرده و برای آن برنامه‌ریزی کند.
 
فرمانده انتظامی استان قم در پایان ضمن هشدار به کسانی که خریدهای اینترنتی می‌کنند خاطر نشان کرد: بعضاً سارقانی هستند که اجناس سرقتی خود را توسط سایت‌های تجاری در معرض فروش می‌گذارند که پلیس در این زمینه پیگیر است و تاکید می‌شود هموطنان هیچ خریدی را بدون سند و مشخص بودن نام صحیح مالک و یا آدرس و شرکت به ثبت رسیده انجام ندهند و از صحت و سقم کالای مورد نظرشان اطمینان حاصل کنند.
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.