تصویربرداری زیستی با وضوح بالا به کمک نانوذرات

محققان دانشگاه بوفالو نانوذراتی را توسعه داده‌اند که نسبت به نمونه مشابه عملکرد صد برابری دارد و در دسترس‌تر است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در تصویربرداری زیستی نور نزدیک به مادون قرمز می‌تواند با فعال کردن انتشار نور نانو ذرات درون عمق بدن، یک تصویر خوب را با وضوح مناسب ایجاد نماید. در حوزه‌ی امنیتی جوهر نانوذرات تزریق شده می‌تواند در طرح‌های موجود بر روی اسکناس تزریق شود، چنین جوهری با چشم غیرمسلح قابل دیدن نمی‌باشد اما وقتی یک پالس با انرژی کم به آن برخورد می‌کند، آبی کم رنگی مشاهده می‌شود که جعل اسکناس را دشوار می‌کند.

گرانتیگ چن استاد شیمی می‌گوید: با ایجاد لایه‌های ویژه‌ای که به بهره‌وری انتقال انرژی از سطح ذرات به هسته کمک می‌کند، طراحی‌ ما به غلبه بر برخی از موانع بلندمدت در مقابل فن‌آوری‌های قبلی کمک می‌کند.

جوسانا داماسکو دانشجوی دکترا دانشگاه بوفالو که رهبر پروژه است، معتقد است ذره مادر تبدیل نور، بیش از صد برابر از نانوذرات مشابه تولید شده در گذشته مؤثرتر می‌باشد. همچنین ساخت آن نیز در عمل ممکن‌پذیر است.

تبدیل نور با انرژی کم به نور با انرژی بالا کار ساده‌آی نیست، این فرآیند گرفتن دو یا چند بسته کوچک از نور به نام فوتون از یک منبع نور با انرژی کم و ترکیب شدن انرژی‌شان و  تبدیل به یک فوتون با انرژی بالا را شامل می‌شود.

نانوذرات پیاز مانند این وظایف را به خوبی انجام می‌دهند، هر یک از سه لایه‌اش دارای یک عملکرد منحصر به فرد است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نانو ، فناوری ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار