این روزها هنر در قلب جامعه پزشکی می‌تپد

هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، هنر را به جامعه پزشکی برده است.

امیر حسین آقامیری هنرمند نگارگر و از داوران بخش تذهیب و نگارگری هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص این جشنواره در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:  آثار ارائه شده در این جشنواره را به لحاظ کیفی نباید با جشنواره‌های تخصصی و بین‌المللی مقایسه کرد؛ اما به نظر من در سطح خودش خوب بود و دانشجویان رشته‌های پزشکی استقبال خوبی از آن کردند.

وی افزود: اصل برگزاری جشنواره برای دانشجویان پزشکی توسط وزارت بهداشت یک حرکت بسیار خوب و رو به جلو است که باعث می‌شود، هنر در زندگی دانشجویان جاری شده و لطافتی به کارشان می‌بخشد. با توجه به اینکه این دانشجویان مدام با خون و جراحی و فعالیت‌های این چنینی سر و کار دارند، ارتباط با دنیای هنر  برایشان بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: خیلی جالب است بدانید که در طول سالیان تدریس، بسیاری از هنرجویان من دانشجویان پزشکی بودند و علاقه وافری به هنر داشتند که استقبال خوب از این جشنواره نیز گواه همین مدعاست.

وی یاد‌آور شد: به نظر من وقتی داوری‌ها در این جشنواره‌ها در کمال صحت و به درستی باشد، دانشجویان برای ادامه فعالیت در این مسیر انگیزه می‌گیرند و ترغیب می‌شوند که با جدیت بیشتر آن را دنبال کنند.

آقامیری تصریح کرد: باید این استعدادها هدایت شود و به همین خاطر گودرزی دیباج دبیر تخصصی بخش هنرهای تجسمی پیشنهاد دادند که بعد از داوری آثار برگزیده و اهدای جوایز، کلاس‌های آموزشی برگزار شود و این دانشجویان با فضای هنر بیشتر مانوس شوند.

وی خاطرنشان کرد: هنر روح انسان را به کمال می‌رساند و نه تنها در پزشکی که در هر شاخه‌ای از مهندس گرفته تا سایر رشته‌ها باید با تلفیق با دنیای هنر، فضای کار و زندگی را بیشتر تلطیف کرد و گرنه زندگی‌ها ماشینی می‌شود و این فاصله از هنر اصلا خوشایند نیست.

گفتنی است؛ فراخوان این جشنواره از 15 شهریور تا 15 آذر امسال بود که اختتامیه آن در بخش هنرهای تجسمی از 24 تا 26 بهمن در شیراز برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار