عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌شود دولت از بودجه سلامت بکاهد و برای رفع آلودگی هوا و توسعه مترو هزینه کند.

حقانی: دولت از بودجه سلامت بکاهد و برای رفع آلودگی هوا هزینه کندمحمد حقانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو  با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بودجه پیشنهادی شهرداری به منظور حفظ و توسعه محیط زیست اظهار داشت: بودجه سال 95 شهرداری تهران با رویکرد انقباضی بسته شده است که باید برای چند محور از جمله توسعه فضای سبز، توسعه کمربند سبز تهران، حفاظت و خریداری باغات و از همه مهم‌تر رفع آلودگی هوا و توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی به ویژه توسعه مترو تامین اعتبار شود.

وی افزود: طبق قانون باید 82 درصد هزینه تامین اتوبوس‌ها و 50 درصد توسعه مترو را دولت پرداخت کند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت رفع معضل آلودگی هوا بیان کرد: پیشنهاد می‌شود دولت از مصرف سوخت های فسیلی بکاهد و به سمت استفاده از انرژی‌های پاک و توسعه اتوبوس‌های برقی برود.

حقانی تصریح کرد: در حال حاضر ارزان ترین و در دسترس ترین نوع حمل و نقل مترو است و جایی که می‌توانیم مترو را توسعه دهیم نباید به نوع دیگری از حمل و نقل روی آوریم.

وی افزود: در حال حاضر 80 هزار تاکسی در شهر تهران در حال تردد هستند که گفته می‌شود باید به 160 هزار عدد برسد در حالی که تاکسی‌ها تاثیر زیادی در حمل و نقل نداشته و به دلیل اینکه تاکسی‌ها حق ورود به مرکز شهر را دارند فقط باعث افزایش آلودگی هوا می‌شوند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: حتی اگر تمام ماشین‌های در حال تردد در شهر غیر آلاینده و دارای استاندارد باشند و مشکلی به نام آلودگی هوا وجود نداشته باشد، تردد این حجم تاکسی باعث ایجاد ترافیک سنگین و چندین ساعته در خیابان‌ها می‌شود به همین دلیل مترو بهترین و آسان ترین نوع حمل و نقل عمومی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده, ایجاد طرح زوج و فرد خودروها در کلانشهرها
آخرین اخبار