اهواز؛

راه اندازی دفتر منطقه ای صندوق تامین خسارت های بدنی در اهواز

مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور؛ دفتر منطقه ای صندوق تامین خسارت های بدی در اهواز راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علی جباری در سفر 1 روزه خود به اهواز و دیدار با مدیران قضایی استان خوزستان، گفت: این دفاتر برای سهولت دسترسی مردم به این صندوق و شناسایی گروه های هدف واقعی که مستحق دریافت کمک از صندوق می باشند، در ۱۰ منطقه کشور راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه دفاتر مربوط به استان های خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در اهواز راه اندازی شده است.

جباری یکی از چالش های پیش روی سرمایه انسانی کشور را آمار بالای کشته شدگان ناشی از تصادفات رانندگی دانست و تصریح کرد: در سال گذشته ۱۷ هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۳۲۰ هزار نفر مصدوم شده اند که این صدمات شامل ضایعات نخاعی و قطع عضو نیز می باشد.

مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور بیان داشت: به طور متوسط روزانه ۳۲ میلیارد تومان از سوی شرکت های بیمه و 2  میلیارد تومان از محل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور به زیان دیدگان پرداخت می شود که این سرمایه ها می تواند صرف اشتغالزایی در کشور شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 5 هزار نفر از محل این صندوق از زندان آزاد شدند، افزود: قانون بیمه شخص ثالث یک قانون حمایتی است و اصل بر این است که حقوق زیان دیده در هر صورت پرداخت شود و صندوق تامین خسارت های بدنی نیز مکمل شرکت های بیمه است.

 علی جباری خاطرنشان کرد: از ۱۰ میلیون موتورسیکلت در کشور، ۹ میلیون فاقد بیمه نامه هستند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه پس از همکاری پلیس راهور، تکمیل بانک اطلاعاتی و پیگیری های مکرر، درصد بیمه شخص ثالث خودروهای سبک از ۷۰ درصد به ۹۵ درصد رسیده است.

جباری با بیان اینکه استان خوزستان رتبه ششم را در تصادفات جاده ای در کشور دارد افزود: طی 8 ماهه نخست امسال ۵۱۳ نفر بر اثر وقوع تصادفات رانندگی کشته و ۱۳ هزار نفر مصدوم شده اند.

مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور اخذ تامین کیفری مناسب از مقصرین حوادث رانندگی و استفاده از کارشناسان خبره و معتمد در بررسی پرونده های این حوادث را خواستار شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
با عرض سلام و خسته نباشید لطفا آدرس، تلفن و یا نشانه ای از صندوق مذکور را جهت دسترسی مراجعین محترم اعلام نمایید با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
بیژن ملکی
۱۴:۳۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام
ضمن تبریک راه اندازی صندوق تامین خسارات بدنی در استان ،به عرض برسانم که متاسفانه هیچگونه راه تماس ویا خط تلفنی به این منظور ذکر نشده است .لذا خواهشمند است با توجه به این امر مهم خطوط تلفنی معرفی وامور را برای مرتجعین محترم تسهیل بفرمائید. با تشکر ازشما