مخفی کاری جدید اسکایپ برای امنیت بیشتر

شرکت مایکروسافت از افزوده شدن قابلیت امنیتی جدیدی به برنامه اسکایپ خبر داد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت مایکروسافت به عنوان مالک اسکایپ از افزوده شدن قابلیت امنیتی جدیدی به این برنامه خبر داده که از کاربران بازی‌های آنلاین در برابر حملات هکری حفاظت می‌کند.

 تا قبل از این مشخص بودن آدرس آی پی به مهاجمان امکان می داد تا به روش هایی آن را در اختیار گرفته و به رایانه های کاربران حمله کنند.خدمات مذکور حالا به طور پیش فرض برای همه کاربران در دسترس است.

مهم ترین مزیت افزوده شدن این قابلیت مقابله با سواستفاده های برخی کاربران بازی های آنلاین است که بعد از شکست در بازی های مختلف تلاش می کنند به شیوه ای آدرس آی پی کاربر پیروز را بیابند و رایانه وی را هک کنند.

یک روش متداول برای این کار اطلاع از نام کاربری فرد در اسکایپ است تا در ادامه با روش هایی آدرس آی پی فرد مورد نظر را در اختیار گرفت.محققان از سال ۲۰۱۰ تا به حال بارها در مورد آسیب پذیری های اسکایپ هشدار داده بودند و از سال ۲۰۱۲ اخبار فراوانی در مورد هک کردن اسکایپ کاربران از طریق آدرس آی پی منتشر شده بود.

برای کسب اطمینان در مورد مخفی بودن آدرس آی پی خود دراسکایپ از مسیر Help و Check for Updates در مورد نصب آخرین نسخه از نرم افزار یاد شده اطمینان کسب کنید.


منبع: پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار