دانلود غیر قانونی کتاب از هر جهت محکوم است

دانلود غیرقانونی کتاب از هر جهت محکوم است؛ زیرا به ادبیات کشور آسیب می‌زند.

محمد میرکیانی نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن محکوم کردن دانلود غیرقانونی کتاب به دست اهالی قلم و مسئولان شبکه‌های مجازی، این اقدام را از دلایل آسیب‌زدگی ادبیات کشورمان دانست و گفت: همانگونه که تکثیر و انتشار بدون مجوز لوح فشرده فیلم‌ها به سینما لطمه وارد می‌کند، دانلود غیرقانونی کتاب هم با زیر پا گذاشتن حقوق ناشران و مولفان به ادبیات آسیب می‌زند.

وی افزود: متاسفانه اخیرا در برخی شبکه‌های مجازی شاهد آن بوده‌ام که کتاب‌های «قصه‌ ما همین بود» و «راز مثل‌های ما» به قلم من را با دانلود غیرقانونی در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهند و این کار شایسته‌ای نیست.

این نویسنده در پاسخ به این سوال که شما به عنوان یکی از قربانیان دانلود غیر قانونی کتاب چه واکنشی به دانلود کتاب‌هایتان در فضای مجازی نشان داده‌اید و خواهید داد، اظهار داشت: هم اکنون ساز و کار قانونی مشخصی وجود ندارد که نویسنده و ناشر بتواند با بهره‌گیری از آن نسبت به دانلود غیرقانونی کتاب‌ها واکنش نشان بدهد.

میرکیانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص معایب دانلود کتاب‌ها در فضای مجازی گفت: لذت خواندن آثار ادبی و تاریخی در قالب کتاب، بیشتر از دانلود این آثار در فضای مجازی و مطالعه آن است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من برای قشر کودک و نوجوان هیچ چیزی بهتر از اثر مکتوب نیست؛ زیرا مطالعه نسخه دانلود شده کتاب به چشم آسیب‌ می‌زند و آرامشی را که در خوانش اثر مکتوب وجود دارد به مخاطب نمی‌دهد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار