سوال عجیب «کوچک‌زاد» از «روحانی» درباره رد صلاحیت‌ها

یک عضو مجمع نمایندگان تهران به اظهارات چند روز گذشته رئیس جمهور درباره احراز صلاحیت‌ها واکنش نشان داد.

واکنش «کوچک زاده» به اظهارات «روحانی» درباره رد صلاحیت‌ها/ سوال کوچک‌زاده از روحانی چه بود؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران طی تذکری در مجلس به اظهارات چند روز گذشته رئیس جمهور درباره رد صلاحیت‌ها واکنش نشان داد.

وی افزود: خوب است رئیس جمهور به این سوال پاسخ دهند که تأیید صلاحیت ایشان در زمان نمایندگی و حتی ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان با روش « قنبر نمایی گزینی» بوده و یا «زیادبن‌ابیها».

نماینده مردم تهران در ادامه طی اخطار به قانون اساسی در ادامه رسیدگی ماده 6 طرح جرم سیاسی گفت: اصل طرح جرم سیاسی با استناد به اصل 168 قانون اساسی تدوین شده است.

کوچک زاده با اشاره به اصل 168 قانون اساسی متذکر شد: در این اصل امتیازی به مجرمان سیاسی از جمله علنی بودن محکمه با حضور هیئت منصفه مدنظر است.

نماینده مردم تهران در ادامه با بیان اینکه در طرح جرم سیاسی مذکور پا را فراتر از جرائم سیاسی گذاشته‌ایم بیان داشت: ما در این طرح به دنبال این هستیم که اگر فردی مجرم سیاسی شناخته شد برخلاف بند 9 اصل سوم قانون اساسی که به رفع تبعیضات ناروا اشاره دارد، به مجرمان سیاسی امتیازی ویژه دهید که این امر برخلاف بند 9 اصل سوم قانون اساسی است.

وی افزود: به هیچ وجه حق نداریم که امتیازی ویژه برای مجرمان سیاسی قائل شویم.

کوچک‌زاده تأکید کرد: نباید محکومین به جرم سیاسی مورد استثنا قرار گیرند. 

در ادامه محمدرضا باهنر که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت در واکنش به اظهارات کوچک‌زاده گفت: در قسمت اخیر اصل 168 قانون اساسی آورده شده است که جرم سیاسی را قانون براساس موازین سیاسی تعیین می‌کند.

باهنر در ادامه تأکید کرد: اینکه گفته میشود تبعیض ناروا نباشد قطعا قانون اساسی برای هر جرم سیاسی تعریف خود را ارائه خواهد کرد بنابراین تذکر شما وارد نیست. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار