قم؛

لزوم بکارگیری راهکار های جدید برای کاهش بی سوادی

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: جای محتوای خواندنی ساده در انتشارات ویژه کم‌سوادان غیرمحصل بزرگسال خالی است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا با اشاره به چالش‌ها و موانع پیش روی سوادآموزی استان قم گفت:‌ استقبال نکردن بی‌سوادان نسبت به با سواد شدن نخستین مشکل پیش‌رو است که ارائه و دریافت پیشنهادات در این بخش مفید خواهد بود.

وی یکی از دلایل افزایش آمار بی سوادی را برخی از اعضای خانواده دانست که برای تشویق به آموزش افراد بی‌سواد همکاری ندارند .

وی با اشاره به ترک تحصیل میان پایه تحصیلی توسط دانش‌آموزان و سوادآموزان گفت: آمار اینگونه دانش‌آموزان به صورت خود به خود به آمار بی‌سوادان افزوده می‌شود و جلوی با سوادی کامل استان را مسدود می‌کند که باید راهکارهایی برای حل این مشکلات اندیشیده شود، تامشکل بی سوادی در استان ریشه کن شود .

 وی با اشاره به تاثیر آموزش در سلامت و بهداشت گفت: مسئولان حوزه سلامت باید بدانند یکی از موفقیت‌های بخش سلامت و پیشگیری و درمان بحث آموزش برای همگان و سوادآموزی است، دستگاه‌های دولتی باید باور کنند که بحث سوادآموزی برای همه است.

قاسمی‌نیا خاطرنشان کرد: جای محتوای خواندنی ساده در انتشارات ویژه کم‌سوادان غیرمحصل بزرگسال خالی است تا با زبان ساده مباحث را ارائه کرده و آموخته‌های کم‌سوادان غیرمحصل را تثبیت و تعمیق کنیم.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: نکته دیگر حداکثر انعطاف بین آموزش‌دهنده و گیرنده ایجاد شود و در سطح کلان می‌توان در برنامه ششم گنجانده شود.

وی با بیان اینکه باید قانون مدون در برنامه ششم توسعه تدوین شود، گفت: در این برنامه لازم است قانون مدونی برای تشویق و الزامات بی‌سوادان باقیمانده وجود داشته باشد، که از جمله آنها درخواست شفاف‌سازی وضعیت سطح سواد مردم در آمارگیری سال 95 است.


انتهای پیام /ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.