اصفهان؛

راه اندازي آزمايشگاه ادله الکترونيکي در پليس آگاهي اصفهان

آزمايشگاه ادله الکترونيکي در سال 94 (سال توسعه علمي در کشف جرم) در اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان، رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت : در همايش منطقه اي بررسي صحنه جرم اين قانون براي ما يک فرصت تلقي مي شود که با اصلاحات بسيار خوبي که صورت گرفته پليس را ملزم مي کند که شيوه هاي ناکارآمد و سنتي خود را کنار گذاشته و توانايي علمي و آزمايشگاهي خود را افزايش دهد.

ستار خسروي گفت: پليس با افزايش دانش و تجهيزات آزمايشگاهي مي تواند دلايل و مدارک بيشتري براي اثبات جرم مجرمان به مقامات قضايي ارائه دهد .

وی افزود: امروزه اکثر مجرمان از فناوري هاي روز دنيا براي پيشبرد عمل مجرمانه خود بهره مي گيرند که کارشناسان خبره پليس آگاهي در اين آزمايشگاه هرگونه اطلاعات ذخيره شده بر روي حافظه گوشي، دوربين، رم ، فلاش و ... که مي تواند به روند پرونده کمک کند را بازيابي مي کنند.

اين مقام مسئول گفت : افزايش اکيپ هاي صحنه جرم از ديگر کارهاي صورت گرفته در پليس آگاهي استان است تا بتوانيم بيشتر صحنه جرم را بررسي کرده و دلايل و مدارک بيشتري به دست آورده و بتوانيم به صورت علمي جرم صورت گرفته را اثبات کنيم.

خسروی، پليس آگاهي استان را مبدا ساخت نوعي تشخيص دهنده دانست که رفتار جنايي مجرمان را بررسی می کند و می تواند به کشف حقيقت در پيچيده ترين پرونده هاي جنايي استان کمک شایانی کند.

وی گفت : حمايت از طرح هاي تحقيقاتي در زمينه توليد علم جرم يابي، بهره گيري از تجهيزات نوين و تجربيات ساير کشور ها از ديگر برنامه هاي توسعه علمي در پليس آگاهي استان اصفهان است.

در پايان اين همايش از کتابي با عنوان "کشف علمي جرم" که در دفتر تحقيقات کاربردي پليس اصفهان تاليف شده و از خودروي ويژه بررسي صحنه جرم که به نوعي آزمايشگاه متحرک است و امکان انجام تمام مراحل آزمايشگاهي در صحنه جرم را به کارآگاهان مي دهد رونمايي شد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: پلیس ، آگاهی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.