امیر سرتیپ اسماعیلی در جمع کارکنان پدافند هوایی منطقه شمال؛

پدافند هوایی نقاط پدافندی خود را تا 5 هزار نقطه افزایش خواهد داد

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا گفت: پدافند هوایی نقاط پدافندی خود را تا 5 هزار نقطه افزایش خواهد داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع کارکنان گروه پدافند هوایی پونل منطقه شمال گفت: ایجاد شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی و استفاده از ظرفیت های متعدد از جمله رادار های بومی، شبکه گسترده دیده بانی و استفاده از اطلاعات مردمی در نقاط مختلف کشور باعث شده است تا پدافند هوایی توان مناسبی در حراست از آسمان کشور داشته باشد.

امیر اسماعیلی اظهار داشت: وسعت گستره سرزمینی ایران ایجاب می کند تا برای اشراف کامل بر آسمان کشور برنامه ریزی دقیقی انجام شود و به همین خاطر بیش از 3600 نقطه پدافندی در سطح کشور گسترش داده شده است و این گسترش تا پنج هزار نقطه پدافندی در حال افزایش است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود:کلیه اطلاعات دریافتی از جمله مشاهده های مردمی،اطلاعات دریافتی ازرادرها و سامانه های شنود الکترونیکی و گزارشهای دیده بانی به صورت کامل در شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی تجزیه و تحلیل می شود و تصمیم های به موقع برای دفاع مناسب از فضای کشور اتخاذ می شود.

سرتیپ اسماعیلی در بخش پایانی اظهار داشت: نمونه بارز این انسجام در شبکه یکپارچه و بومی قرارگاه پدافند هوایی در مواردی همچون شناسایی و فرود هواپیمای ایساف و فرود اجباری هواپیمای ریگی و دستگیری وی مشاهده شد.


انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۷ تير ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار