تبریز؛

برگزاری نخستین همایش ادبی «حریم ولایت» درتبریز

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر از برگزاری نخستین همایش ادبی با عنوان «حریم ولایت» به مناسبت دهه فجر در گوگان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ قلیزاده با اعلام این خبر عنوان کرد: مراسم اختتامیه نخستین همایش ادبی با عنوان «حریم ولایت» به مناسبت گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷بهمن سال جاری به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر و کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل(علیه السلام) شهر گوگان در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مسعودی برگزار می‌شود.

 وی هدف از برگزاری این همایش را احیای شعائر دینی، مذهبی و مستند کردن هنرها در غالب اشعار، مقالات و نوشته های ادبی عنوان کرد.

قلیزاده عنوان کرد: این سوگواره در سه قالب اصلی شعر، مقاله و داستان کوتاه در سطح استانی برگزار خواهد شد و فراخوان همایش از چهار ماه قبل به اطلاع کانون ها و انجمن های ادبی استان ارسال شده است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر با اشاره به تعداد آثار رسیده به این جشنواره گفت: تاکنون بیش از ۱۰۷ قطعه شعر، ۴۵ مقاله، ۲۵ داستان کوتاه به دبیرخانه این همایش رسیده که علاقمندان می توانند آثار خود را تا ۱۲ بهمن ماه به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

وی ولایت از دیدگاه حضرت ابوالفضل(علیه السلام)، نقش و جایگاه حضرت ابوالفضل در ولایت امام حسین(علیه السلام)، چگونگی اثبات ولایت امام حسین توسط قمر بنی هاشم، سیر زندگانی حضرت ابوالفضل در ولایت سه امام عصر خود(امام علی، امام حسن مجتبی وامام حسین(علیهم السلام) و حقانیت امام حسین از دیدگاه حضرت ابوالفضل(علیهم السلام) از جمله موضوعات بخش مقاله نویسی این جشنواره برشمرد.

قلیزاده ادامه داد: بخش شعر نیز با موضوع آزاد و درباره محرم و حضرت ابوالفضل(علیه السلام) برگزار می شود که اشعار ارسالی نیز تنها در بخش های غزل ترکی و غزل فارسی داوری خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر تاکید کرد: کلیه قالب های شعر ترکی اعم از قوشما-گرایلی و ... مورد قبول بخش شعر ترکی است.

وی تصریح کرد: بخش داستان کوتاه نیز با موضوع آزاد در پیرامون محرم و حضرت ابوالفضل(علیه السلام) برگزار می شود.

 قلیزاده اظهار داشت: علاقمندان می توانند آثار خود را از طریق رایانامه یا ایمیل به kanoonabolfazlgogan@gmail.com ارسال کنند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.