3 هزار مدرسه میزبان چهارمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: چهارمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب در دهه فجر در بیش از 3 هزار و 500 مدرسه برگزار می‌شود.

حامد علامتی دبیر کل اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان صبح امروز در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های مدرسه انقلاب به مناسبت دهه فجر؛ گفت: برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی همه ساله به مناسبت دهه فجر از پویایی،‌خلاقیت و ابتکار خاصی برخوردار است و به نظر ما دهه فجر یکی از طلایی‌ترین بازه‌های زمانی است که کار تربیتی در دل مدارس توسط خود دانش آموزان در آن صورت می‌پذیرد.
 
وی ادامه داد: با بهره‌مندی از کارشناسان مجرب و تجربه سالهای گذشته و نیاز سنجی از مخاطبان خود و همچنین نگاهی به افق 20 ساله نظام جمهوری اسلامی چهارمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب را در دهه فجر در بیش از 3 هزار و 500 مدرسه برگزار می‌کنیم، این نمایشگاه 90 درصد در سطح مدارس متوسطه دوم و 10 درصد در مدارس متوسطه اول است، چرا که هدف گذاری برای متوسطه دوم صورت گرفته است. 

علامتی هدف از برگزاری این نمایشگاه ها را عنوان کرد: ارتقاء سطح انگیزه و تعلق نوجوانان نسبت به جبهه حق در تقابل تاریخی با جبهه باطل، آشنا سازی دانش‌آموزان با شخصیت و آرمان رهبر معظم انقلاب، تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش‌آموزان، پیگیری آرمان‌های ملی و جهانی و نهایتا تمدن نوین اسلامی انقلاب اسلامی و غیره از اهداف برپایی این نمایشگاه‌ها است.
 
وی بیان کرد: با توجه به بررسی‌های کارشناسانه از اول آذر امسال این طرح را شروع کردیم و به مدارس متوسطه ابلاغ نمودیم. به همین منظور محتواهای لازم را برای پیگیری و مطالعه دانش‌آموزان ارائه کردیم تا آنها با خلاقیت و ابتکار در این نمایشگاه‌ها در دهه فجر خودنمایی کنند. 

علامتی در خصوص فرآیند برگزاری اظهار داشت: علاوه بر ارائه مهارت‌ها و روش‌های لازم در آذرماه در دی و بهمن زمینه فراهم می‌شود که دانش‌آموزان مطالعات خود را در موضوعات ارائه شده انجام دهند و سپس در دهه فجر در قالب نمایشگاه‌های مدارس انقلاب آنها را رونمایی کنند. سرفصل های نمایشگاه امسال شامل دیروز ما (موضوعاتی از قبیل کارنامه سیاه پهلوی و نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب و . . . در این سرفصل قرار دارد‌.) امروز ما (شامل موضوعاتی از قبیل آفتابی از پس آفتاب،‌ استکبار ستیزی،‌ نقش دانش آموزان در توسعه میهن اسلامی و غیره ) فردای ما (شامل موضوعاتی از قبیل فروپاشی نظام سلطه ، تشکیل دولت مهدوی و . . .) است.

مدیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: از اول بهمن‌ماه دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سایت مدرسه انقلاب به صورت گروهی تا 11 بهمن ماه ثبت نام کنند و دوازهم تا 22 بهمن ماه زمان ارائه نمایشگاه‌ها خواهد بود. 30 فروردین معرفی نمایشگاه‌های برتر استانی، 15 تیرماه داوری مدارس منتخب در سطح ملی، 15 مرداد ماه اعلام نتایج نهایی و در نهایت در شهریور ماه همزمان با کنگره انجمن‌های اسلامی برگزیدگان تقدیر می‌شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اکران فیلم‌های ششمین دوره جشنواره مردمی عمار که از سوی رابطین این جشنواره در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از بخش‌های جانبی مدارس انقلاب است.

گفتنی است،‌ اوج برنامه‌ها با حضور دانش‌آموزان عضو انجمن در راهپیمایی 22 بهمن خواهد بود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار