سمینار کالبدشکافی کلاهبرداری در تراکنش های مالی

کمیسیون افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، سمینار "کالبدشکافی کلاهبرداری در تراکنش های مالی" را برگزار می کند.

سمینار کالبدشکافی کلاهبرداری درتراکنش های مالیبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هناز آریا، مسئول کمیسیون افتای سازمان با اعلام این خبر گفت: این سمینار که از سری سمینارهای آشنایی کمیسیون افتا است، با هدف فرهنگ‌سازی و ارتقای دانش امنیت عمومی و به همت اعضای این کمیسیون برگزار می‌شود و قصد دارد مباحث عمومی کلاهبرداری در تراکنش های مالی را معرفی و بررسی کند.

آریا با تاکید براینکه تراکنش های مالی به شکل فزاینده ای به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود، ادامه داد: برهمین اساس تراکنش های مالی مشتریان نیز رفته‌رفته به سمت درگاه ها و پورتال های آنلاین و هم چنین روی دستگاه‌های تلفن همراه ارسال و دریافت می شود.این موضوع درحالی است که موسسات مالی برای اینکه از سایر رقبای خود عقب نمانند سرویس های آنلاین بسیاری را ارائه می کنند.

او در خصوص سرفصل ها و اهداف سمینار کالبدشکافی کلاهبرداری در تراکنش های مالی گفت: مواردی همچون ارائه  گزارش هایی از تاریخچه بدافزارها، راه‌های احتمالی آلودگی کاربران و ارائه مکانیزم های نوین موسسات مالی در جهت حفظ امنیت کاربران ، مروری تاریخچه بدافزارهای مالی و مختل کردن مکانیزم های نوین مالی توسط آن ها و بررسی تهدیدهای پیش روی مرورگرهای اینترنتی از جمله این سرفصل ها هستند.

مسئول کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به افزایش جرایم رایانه ای در زمینه تراکنش های مالی گفت: به موازات توسعه کاربری تراکنش های مالی دیجیتال، مجرمان رایانه ای نیز راه‌های جدیدی برای حمله می یابند. اغلب به دلیل ناآگاهی امنیتی کاربران،‌ این مجرمان به سیستم‌های رایانه ای و دستگاه‌های تلفن همراه نفوذ کرده و تراکنش های کلاه بردارانه خود را بدون اینکه کاربر بداند، انجام می دهند. 

آریا در این رابطه تاکید کرد: دراین میان موسسات مالی نیاز مبرمی به یک سری راهکارهای پیش گیرانه امنیتی دارند. بنابراین ضروری است این موسسات با آگاهی و آموزش و شناخت این تهدیدات و همچنین بکارگیری راهکارهای نرم افزاری و سخت افزاری، امنیت کاربران دیجیتال خود را دراستفاده از این امکانات آنلاین فراهم کنند.

به گفته آریا مخاطبان اصلی این سمینار مدیران تیم امنیت، شبکه، بانکداری الکترونیکی، توسعه نرم‌افزار بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری، کارشناسان امنیت اطلاعات که علاقه‌مند به مباحث جلوگیری از کلاه‌برداری های آنلاین و همچنین  توسعه دهندگان وب و موبایل هستند.
این سمینار در روز چهارشنبه 14 بهمن از ساعت 14 الی 17 در محل سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران برگزار می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار