همدان؛

تولید سالانه 80 هزار تن خوراک دام در همدان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 80 هزار تن خوراک دام سالانه در این استان تولید می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد نظرپور با اشاره به اینکه 17 کارخانه خوراک دام با ظرفیت 255هزار تن در استان همدان وجود دارد گفت: ملایر و کبودراهنگ هرکدام با 4 کارخانه ، نهاوند با 3 کارخانه ،همدان و بهار هرکدام با 2 کارخانه و نهاوند ، تویسرکان و اسدآباد هرکدام با یک کارخانه نیاز استان همدان به خوراک دام را تولید می کنند.


وی ادامه داد : مجوز 24 کارخانه دیگر با ظرفیت 280 هزار تنی صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تعداد دام های استان همدان را 370 هزار راس گاو و گوساله ، یک میلیون و 400 هزار راس گوسفند و 300 هزار راس بز و بزقاله دانست.

نظرپور با اشاره به اینکه سالانه 28 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید میشور گفت: 3.6 دهم گوشت قرمز کشور در استان همدان تولید می شود و این استان رتبه 10 را در تولید این محصول دارد.

وی با بیان اینکه کنجاله سویا در نواحی گرمسیری و مرطوب تولید می شود که تولید آن در استان مقدور نیست افزود: 80 درصد نهاده های طیور و 25 درصد از نهاده های دامی دراستان وابسته به واردات است.

نظرپور با اشاره به کارخانه های خوراک دام، طیور و آبزیان با ظرفیت 255 هزار تن کنسانتره در استان گفت: در حال حاضر 11 کارخانه با ظرفیت 100 هزار تن فعال است.

همچنین 471 واحد مرغداری نیز طی چهار دوره جوجه ریزی در استان همدان فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.