ساری؛

رامسر میزبان کنوانسیون بین المللی تالاب ها

جشن سالروز تاسیس کنوانسیون بین المللی تالاب ها در رامسر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛ مدیر اجرایی مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر (مرکز و غرب آسیا) در سومین جلسه ستاد کنوانسیون رامسر در فرمانداری این شهر گفت:از برگزاري جشن چهل و پنجمین سالگرد تاسیس کنوانسیون بین المللی تالاب ها در 14 بهمن در رامسر خبر داد.

صادق صادقی زادگان افزود : مراسم روز سیزدهم بهمن که روز جهانی تالاب ها نام دارد قرار است با حضور دبیرکل کنوانسیون رامسر در اصفهان همراه با بازدید از تالاب گاوخونی امسال برگزار می شود.

وی افزود: پس از این مراسم قرار است روز چهاردهم بهمن جشن سالگرد تاسیس کنوانسیون رامسر نیز با حضور ' آنیا گروبیکی ' دبیر کل این کنوانسیون بین المللی در رامسر برگزار می شود.

مدیر اجرایی مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر گفت: هم اینک 169 کشور عضو این کنوانسیون هستند و دو هزار و 222 تالاب نیز در کنوانسیون رامسر ثبت شدند که 24 تالاب مربوط به ایران است.

صادقی زادگان تعداد کشورهای عضو مرکز منطقه ای مرکز و غرب آسیا را 18 کشور اعلام کرد .

کنوانسیون رامسر با هدف حفاظت از طبیعت در دوم ماه فوریه 1971 ( 13 بهمن 1349) در شهر رامسر به امضا رسید و به همین دلیل نیز نام شهر رامسر به این کنوانسیون گذارده شده است.

این کنوانسیون بین المللی در سال 1975 جنبه قانونی یافت. این معاهده تمام کشورهای عضو را ملزم به تعیین و حفظ تالاب های با اهمیت بین المللی و تشویق به استفاده خردمندانه از آنها می کند

انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.