حال و هوای این روزهای فرهنگیان خوب نیست

حال و هوای این روزهای فرهنگیان خوب نیست. پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته واریز نشده و بسیاری از آنها برای گذران معشیت خود دچار مشکل شده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان در واقع دغدغه اصلی فرهنگیان بازنشسته پاداش پایان خدمت و وضعیت معیشتیشان است، آنها بارها خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیتشان بوده اند، آنها نمی دانند که چرا پاداش خدمت آنها با تاخیر پرداخت می شود و حتی زمان پرداخت به طور کامل، حساب نمی شود؟

حال و هوای این روزهای فرهنگیان خوب نیست. پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته واریز نشده و بسیاری از آنها برای گذران معشیت خود دچار مشکل شده اند.  
 
در واقع دغدغه اصلی فرهنگیان بازنشسته پاداش پایان خدمت و وضعیت معیشتیشان است، آنها بارها خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیتشان بوده اند، آنها نمی دانند که چرا پاداش خدمت آنها با تاخیر پرداخت می شود و حتی زمان پرداخت به طور کامل، حساب نمی شود؟   
 
درد دل های یک فرهنگی بازنشسته
 
در این میان فرهنگیان بازنشسته در سال 1393 نیز نسبت به پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت خود معترض هستند.
 
نسرین 52 ساله، یکی از فرهنگیان بازنشسته است که تا امروز نتوانسته پاداش پایان خدمت خود را دریافت کند. او در این رابطه می گوید: بارها به کارگزینی اداره آموزش و پرورش مراجعه کرده ام اما هر بار با دست خالی برگشته ام. کارگزاران اداره می گویند که دولت پول ندارد!
 
این فرهنگی بازنشسته می گوید: بعد از سی سال خدمت، امروز حق و حقوق من را پرداخت نمی کنند و تنها مسئولان در رسانه ها خبر از پرداخت حقوق فرهنگیان بازنشسته می دهند اما این ها تنها در حد حرف باقی می ماند و به مرحله اجرا نمی رسد. متاسفانه در رسانه ها اعلام می شود که پاداش فرهنگیان پرداخت می شود اما تا امروز من یک ریال هم دریافت نکرده ام.  
 
این خانم 52 ساله ادامه می دهد: سوالی که من دارم این است که پاداشی که اعلام می شود پرداخت شده به حساب چه کسانی واریز شده است؟ حتما نحوه پرداخت پاداش فرهنگیان به صورت گزینشی است که دولت فقط برای من و امثال من پول ندارد!
  
باز هم وعده و وعید فانی به بازنشستگان فرهنگی

 
آذرماه سال جاری، علی‌اصغر فانی گفت: طبق گزارشات رسیده بازنشستگان فرهنگی سنوات قبل نیز از نظر دریافت حقوقی با مشکلات بسیاری مواجه بودند که در این خصوص با پیگیری‌های اخیر در کمیسیون اجتماعی دولت پیش‌بینی شده است که این مشکل در بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه ترمیم پیدا کند.
 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مشکل 10 ساله مسکن فرهنگیان افزود: یک‌هزار دستگاه منزل مسکونی که برای فرهنگیان توسط صندوق ذخیره فرهنگیان در سنوات گذشته آغاز شده بود با پیگیری مدیران فعلی برطرف خواهد شد.
 
فانی بیان کرد: مسائل و مشکلات موجود در آموزش و پرورش مسائلی مزمن و قدیمی است که تلاش دولت روحانی رئیس جمهور کشورمان، کاهش این مشکلات در بازه زمانی معقول و عقلانی است.
 
وی با اشاره به اهمیت بحث رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم در سند تحول بحث رتبه‌بندی معلمان است که جزء احکام این سند مطرح شده است و لازمه این رتبه‌بندی، ارزیابی حرفه‌ای از مهارت‌های معلمان است. باید مکانیزمی داشته باشیم تا عملکرد فرهنگیان را ارزیابی کنیم و خوشبختانه امسال در حال برنامه‌ریزی جهت ایجاد مراکز ارزیابی حرفه معلمان هستیم تا با یک ارزیابی مطلوب بتوانیم زمینه‌های اجرایی رتبه‌بندی معلمان را در سال‌های بعدی فراهم کنیم. باید گفت که رفع مشکل پاداش بازنشستگان نیز نیازمند یک‌هزار و 50 میلیارد تومان اعتبار است.
 
حال باید منتظر ماند و دید که آیا بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه به داد فرهنگیان بازنشسته خواهد رسید؟ آیا این بار علی اصغر فانی به وعده خود عمل خواهد کرد؟


منبع: فردا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.