مشهد؛

اتباع خارجی خراسان رضوی، تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: 50 درصد سرانه بیمه شدگان اتباع خارجی در خراسان رضوی توسط دولت ایران و مابقی ازسوی کمیساریای عالی پناهندگان تامین می شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، علیرضا رمزی افزود: طرح پوشش بیمه سلامت اتباع خارجی به دنبال انعقاد قرارداد چهار جانبه بین وزارت بهداشت، وزارت کشور، کمیساریای عالی پناهندگان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملیاتی شده است.

وی گفت: بیش از شش هزار و 900 نفر از اتباع کشورهای خارجی در این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و تاکنون پنج هزار و 358 دفترچه برای اقشار آسیب پذیر و یک هزار و 460 دفترچه برای اقشار غیر آسیب پذیر خارجی صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: در اجرای این طرح سرانه، بیمه اقشار آسیب پذیر تبعه خارجی 244 هزار ریال و اقشار غیر آسیب پذیر خارجی نیز 970 هزار ریال تعیین شده است و بیماران خاص نیز به طور رایگان بیمه می شوند.

علیرضا رمزی گفت: با توجه به اینکه تاکنون تعداد اندکی از اتباع خارجی برای ثبت نام و استفاده از خدمات حمایتی بیمه سلامت مراجعه کرده اند، امکان تمدید مهلت ثبت نام وجود دارد.

ثبت نام برای بیمه سلامت اتباع خارجی در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور از 9 آذرماه امسال آغاز شده و تا نهم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.