زاهدان؛

214 موقوفه جدید در سیستان و بلوچستان ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: 214 موقوفه جدید به ارزش 101 میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ؛حجت الاسلام اسماعیل تدینی اظهار کرد: بیشتر این موقوفات برای ساخت مسجد، حسینیه و اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی وقف شده است.

وی ادامه داد: امسال موقوفات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل که140 مورد بوده از رشد بیش از 40 درصدی برخوردار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: امسال با ثبت این تعداد، موقوفات استان به چهار هزار و 479 موقوفه افزایش یافته است.

حجت الاسلام تدینی با قدردانی از واقفان نیک اندیش تصریح کرد: نیازهای سیستان و بلوچستان بیشتر در زمینه های اشتغال، ازدواج جوانان، آموزش و درمان است که خیران علاوه بر نیازهای مذهبی در این زمینه ها نیز وقف هایی داشته باشند.

وی از برگزاری حدود 100 ویژه برنامه متنوع فرهنگی در دهه فجر امسال خبرداد و گفت: این اداره کل در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، برنامه های مختلفی از جمله برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در این ایام در استان اجرا می کند.

وی افزود: تجدید میثاق با شهدا، برگزاری محافل انس با قرآن، توزیع بروشور و کتابچه و آذین بندی مساجد و بقاع متبرکه از جمله برخی برنامه های در نظر گرفته شده دهه فجر در استان است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: موقوفات ، زاهدان ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.