رزمایش "ولایت ۹۴" از فردا آغاز می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش از فردا و در شرق تنگه هرمز شمال اقیانوس هند و تا مدار 10 درجه آغاز می‌شود.

رزمایش به گزارش حوزه دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در نشست خبری که در منطقه کُنارک برگزار شد، گفت: مرحله اصلی رزمایش بزرگ نداجا با نام «ولایت 94» از فردا در سواحل مکران و آبهای شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود.
 
به گفته امیر سیاری، این رزمایش از اول بهمن آغاز شده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا با شناورهای کشورهای فرامنطقه‌ای نیز برخورد داشته‌اید، گفت: این برخورد صورت گرفته که در زمان خودش آن را اعلام خواهیم کرد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش هدف از برگزاری این رزمایش را علاوه بر پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و نمایش اقتدار در برابر تهدیدات خارجی، تمرینی برای یگان های حاضر در آبهای جنوبی کشور دانست و گفت: رزمایش ولایت 94 در 4 مرحله گسترش، تاکتیک، پرتاب موشک و اژدر و نمایش اقتدار (رژه دریایی) برگزار می‌شود.
 
سیاری منطقه این رزمایش را از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس هند به وسعت 3میلیون کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: این رزمایش در سواحل مکران که مهمترین سواحل ایران است و کشور ما را به آبهای آزاد وصل می‌کند، در حال انجام است.
 
ولی همچنین تصریح کرد: شمال اقیانوس هند نیز برای همه کشورها یک منطقه مهم است که اگر امنیت آن از بین برود، مسایلی مثل دزدی دریایی خلیج عدن در اینجا نیز اتفاق خواهد افتاد.
 
دریادار سیاری همچنین با اشاره به 8 سال حضور مداوم نیروی دریایی ارتش در منطقه خلیج عدن و تنگه باب المندب گفت: تا کنون 3هزار کشتی ایرانی و 25 شناور خارجی را در برابر تهدیدات دزدان دریایی اسکورت کرده‌ایم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار