تصویب یک فوریت ممنوعیت و جلوگیری از تبلیغ کالا ها و مواد مصرفی تهدید کننده سلامت در اماکن عمومی

در دویست و سی ویکمین جلسه علنی شورای شهر یک فوریت ممنوعیت و جلوگیری از تبلیغ کالا ها و مواد مصرفی تهدید کننده سلامت در اماکن عمومی مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛در دویست و سی ویکمین جلسه علنی شورای شهر تهران یک فوریت طرح ممنوعیت و جلوگیری از تبلیغ کالاها ، خدمات و مواد مصرفی تهدید کننده سلامت در اماکن عمومی شهر تهران بررسی و در نهایت مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این طرح اظهار داشت: دو هفته قبل از شهرداری بابت بنرهای شهروند سالم تشکر کردیم اما مشاهده شد در کنار این کار مواد مضر برای سلامت به منظور تامین هزینه شهرداری تبلیغ و به فروش می رسید.

وی افزود: در برنامه 5ساله توسعه دولت مستندهایی وجود دارد مبنی بر اینکه هر گونه تبلیغ برای مواد مضر برای سلامت ممنوع است که نیاز است این کار گروه نیز به شهرداری ابلاغ شود.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این طرح گفت: پیگیری این گونه مسائل بر عهده وزارت بهداشت و وزارت ارشاد است زیرا زمانی که این دو وزارتخانه محصولی را تایید و به آن اجازه تبلیغ می دهند شهرداری نمی تواند مخالفت کند.

محمد مهدی تندگویان عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: چندین بار از شهرداری تقاضا شد که سیستم نرم افزاری مرتبط با کد پروژه ها برای تبلیغات در اختیار اعضای شورا قرار بگیرد .چرا شهرداری می خواهد تذکرات به سوال تبدیل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار