کرمانشاه؛

تنبورنواز خردسال کرمانشاه!

"روشنا" امروز سه ساله می‌شود و حالا برای خودش یک پا تنبور نواز است و گاهی هم کنار نواختن آواز "یاهو" سر می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از کرمانشاه؛"روشنا" امروز سه ساله می‌شود و حالا برای خودش یک پا تنبور نواز است و گاهی هم کنار نواختن آواز "یاهو" سر می‌دهد.

"روشنا" می‌گوید که تنبور را خیلی دوست دارد و بیشتر از صدای آن، نواختن تنبور را دوست دارد.

او لحظه‌ای روی صندلی آرام و قرار ندارد و فقط به سوالات درباره تنبور خوب جواب می‌دهد و در حالی که دستانش آماده برای نواختن تنبور است، می‌گوید که چطور باید پنجه بزنم و چطور باید انگشت‌گذاری کنم.

سیدپیمان حقیقی پدر روشنا، می‌گوید: روشنا از بچگی به شنیدن صدای ساز تنبور در خانه آشنایی داشت و این باعث شد که از سن دو سالگی تنبور دست بگیرد و شروع به نواختن کند. من و مادرش هم مشوق او بودیم و استعداد خود او هم در یادگیری بسیار بالا بود و بعد از مدت کوتاهی توانست نواختن تنبور را یادبگیرد.

استاد حسام الدین سراج و هژیر مهرافروز خواننده‌های محبوبش هستند و با هر کدام هم عکس‌های یادگاری گرفته و حال خودش را برای اولین اجرای عمومی که به برنامه افتتاحیه موسیقی فجر استان کرمانشاه دعوت شده، آماده می‌کند.

روشنا سادات حقیقی 6 بهمن سال 1391 در خانواده‌ای اهل موسیقی به دنیا آمده و از همان بدو تولد به گفته پدرش با صدای ساز تنبور آرامش پيدا می‌كرد و به راحتی به خواب می‌رفت و همین علاقه باعث شد از دو سالگی نواختن تنبور را شروع کند.
پدرش قبل از تولد روشنا، يک تنبور كوچک به نيت او می‌سازد و همین ساز را امروز روشنا در دست می‌گیرد و با آن نواختن تنبور را در کنار پدر تمرین می‌کند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، تنبور ، نواز ، خردسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.