مقایسه بازیکن خارجی 2 فصل اخیر نفت؛

طلا در مقابل مس

باشگاه نفت در لیگ های چهاردهم و پانزدهم عملکرد متفاوتی در جذب بازیکنان خارجی داشت که در این گزارش به بررسی آن ها می پردازیم.

طلا در مقابل مس
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام کارلوس سانتوس بازیکن برزیلی تیم فوتبال نفت تهران مانند آلویس نانگ به صورت توافقی از جمع زردپوشان پایتخت جدا شد، تا دیگر بازیکن خارجی حداقل تا زمانی که این تیم بازیکن خارجی جذب نکرده در جمع شاگردان علی رضا منصوریان وجود نداشته باشد.

با نگاهی به فهرست مبالغ قرارداد منتشر شده بازیکنان نفت در ابتدای فصل از سوی سازمان لیگ درمی یابیم که نانگ با قرارداد 950 میلیونی و سانتوس با قراردادی 900 میلیونی گرانترین بازیکنان این تیم در فصل جاری لیگ برتر هستند.

اما زمانی که این قراردادها را با کیفیت فنی این 2 بازیکن در لیگ پانزدهم مقایسه می کنیم پی به کلاه گشادی می بریم که بر سر نفتی ها رفته است.

سانتوس برزیلی در کل 17 بازی لیگ برتر، تنها 6 بازی را به صورت 90 دقیقه کامل در ترکیب نفت به میدان رفته و مجموع دقایق حضور وی در میدان تنها 603 دقیقه بوده است و در واقع مدافع فصل گذشته ذوب آهن اصفهان به دلیل آسیب دیدگی متوالی تنها در 40% دیدارهای این تیم شرکت کرده است. 

2 کارت زرد حاصل عملکرد سانتوس در تیم نفت

آلویس نانگ بازیکن اسبق تیم فوتبال لوانته اسپانیا که با نظر دراگان اسکوپیچ در نیم فصل لیگ چهاردهم به جمع سرخ پوشان اهوازی ملحق شد و با زدن 9 گل آمار بسیار خوبی را ثبت کرد در ابتدای لیگ پانزدهم به نفت پیوست، اما هیچ گاه نتوانست آن درخشش دوران حضور در فولاد را در ترکیب نفت ادامه دهد.

نانگ تنها 8 بازی را به صورت 90 دقیقه کامل برای زردپوشان به میدان رفت و مجموع دقایق بازی نیز وی 1045 دقیقه است.

4 گل زده نیز عملکرد وی برای تیم علی منصور است. این بازیکن کامرونی در پایان نیم فصل نخست مانند همتای برزیلی خود به دلیل مشکلات مالی از نفت جدا و به ارتش ژنرال در تراکتورسازی اضافه شد.

حال با بررسی رقم قرارداد و عملکرد 2 بازی خارجی نفت در فصل گذشته بیشتر پی به خریدهای ناموفق این تیم در فصل جدید می بریم.

لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی فصل گذشته نفت با قراردادی 250 میلیونی در لیگ چهاردهم 2250 دقیقه برای زردپوشان به میدان رفت و به عنوان یک مدافع آمار فوق العاده 7 گل زده را نیز به ثبت رساند.

ضمن اینکه 2 کارت نیز دریافت کرد، این بازیکن در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی نیز علاوه بر کمک به استحکام خط دفاعی نفتی ها در امور تهاجمی نیز عصای دست منصوریان تلقی می شد.

دیوید ویکروم هافبک جوان کامرونی نیز هرچند به دلیل پارگی رباط صلیبی در نزدیک به نیمی از دیدارهای لیگ چهاردهم نتوانست نفتی ها را همراهی کند، اما با وجود قراردادی 380 میلیونی، 1099 دقیقه برای نفت به میدان رفت و یک گل به ثمر رساند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مقایسه ، نفت ، نانگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار