یزد؛

افزایش گردشگردی در یزد

گردشگردی در استان يزد رونق می گيرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت: طبيعت منحصر به فرد و هم‌مرزي کوير و کوهستان در استان يزد، يکي از محورهاي اصلي برنامه پنج ساله گردشگري اين استان   است.

محمدمهدي شرافت  افزود : استان يزد به علت استقرار در دو زيست کره بياباني ـ کوهستاني، داراي اقليم و طبيعتي منحصر به فردي است که اين ويژگي مي‌تواند عامل مهمي در جذب گردشگران و به ويژه طبيعت‌گردان باشد.

وي افزود: اقداماتي نظير برگزاري همايش‌هاي مختلف در زمينه هاي اکوتوريسم کويرنوردي، تهيه نقشه و بروشور اکوتوريستي استان يزد و معرفي جاذبه‌هاي طبيعي، معرفي هرچه بهتر روستاهاي هدف گردشگري و مناطق حفاظت شده و شکارگاه‌ها و همچنين تهيه کارت پستال طبيعت‌گردي از جمله اهداف توسعه ورونق گردشگري در استا ن يزد است.

وي   شناسايي و معرفي پديده‌هاي اکوتوريستي تک مکاني و تک زماني، عکس‌برداري هوايي از مناطق نمونه گردشگري استان، مشخص کردن مسيرهاي شاخص طبيعت‌گردي يزد، شناسايي و تصويب مناطق پيشتاز اکوتوريست بياباني و کويري، مشخص کردن و معرفي سايت‌هاي مهم اکوتوريستي استاني را از جمله ديگر اهداف توسعه رونق گردشگري در استان يزد برشمرد.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: گردشگری ، یزد ، رونق ، بیابان ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.