گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر از جنایات صورت گرفته بدست رژیم آل‌خلیفه

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود درباره بحرین به نقض حقوق‌بشر بوسیله رژیم آل‌خلیفه اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المنار، دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود درباره وضع حقوق بشر در بحرین در سال 2015 اعلام کرد در این سال، دستگاه قضایی بحرین شیخ "علی سلمان،" دبیرکل جمعیت الوفاق (بزرگترین گروه شیعه مخالف در این کشور)، را به چهار سال حبس محکوم کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: اسناد و مدارک جدیدی دال بر شکنجه زندانیان و بدرفتاری با آن ها وجود دارد که نشان دهنده شکست مقامات در محاکمه مسئولانی بوده که به نقض خطرناک حقوق بشر در این کشور پرداخته‌اند.

در این گزارش آمده است: اعتراضات علیه رژیم بحرین ادامه دارد و پلیس این کشور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به استفاده مفرط از زور متوسل شده است. مقامات بحرینی همچنان محدودیت هایی را علیه آزادی بیان اعمال می کنند و بسیاری از فعالان سیاسی و مخالفان را محکوم کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود آورده است: رژیم بحرین قوانین سختی را تصویب کرده و بسیاری از فعالان حقوقی و مخالفان سیاسی را سلب جنسیت کرد.

در این گزارش اشاره شده مقامات بحرین شخصیت های برجسته‌ای را از جمله نبیل رجب، فعال حقوقی و ابراهیم شریف، دبیرکل جمعیت کار ملی به دلیل ارائه نظر خود بازداشت و محاکمه کرده‌اند.

در گزارش دیده‌بان حقوق بشر آمده است: بحرین به ائتلاف تحت سرکردگی عربستان در یمن پیوست و در حملاتی شرکت کرد که به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی یمنی انجامید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار