ساری؛

طرحی راهگشا برای کاهش زمین خواری و تغییر کاربری های مازندران

مازندران در اولویت اجرای طرح جامع کاداستر به منظور کاهش تغییر کاربری و زمین خواری قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در همایش نقش توسعه ثبت و سند رسمی در نظم حقوقی و کاهش دعاوی در مجتمع فرهنگی و رفاهی قوه قضائیه در ساری گفت: در اجرای قانون جامع کاداستر، ۶۰ میلیون هکتار اراضی ملی، در حوزه روستایی سه میلیون هکتار و در حوزه شهری ۱.۵ میلیون هکتار سند کاداستر صادر شد.

احمد تویسرکانی افزود: علیرغم محدودیت‌ها در اجرای کاداستر وضعیت خوبی داریم و ۱۲ میلیون سند مالکیت به‌صورت کاداستر برای مردم صادر شده است و یک مورد سند معارض در این زمینه وجود ندارد.

وی بابیان اینکه اگر حمایت‌های دولت وجود داشته باشد می‌توانیم طرح جامع کاداستر را زودتر از پنج سال به سرانجام برسانیم گفت: مازندران در زمینه طرح جامع کاداستر در اولویت این سازمان قرار گرفته است تا این سیستم به سرعت اجرا شود و اجرای این طرح در پیشگیری از زمین خواری ها و تغییر کاربری اراضی مؤثر است.

رئیس سازمان اسناد و املاک کشور افزود: در ۱۰ ماه امسال ۳۲ هزار میلیارد ریال از مطالبات بانکی را وصول کردیم و در این بخش نیز رشد قابل توجهی صورت گرفته است.

وی با اشاره به کاهش میلیون‌ها مراجعه حضوری به سازمان ثبت ادامه داد: تهیه لایحه اصلاح دفاتر اسناد رسمی آثار بسیار مهمی خواهد داشت.

تویسرکانی، آرشیو و بایگانی‌های الکترونیکی را نیاز ضروری سازمان ثبت برشمرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ساری ، زمین خواری ، ثبت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.