کرمان؛

کاهش صادرات پسته ،صادرات کرمان را تحت تاثیر قرار داد

مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت :امسال صادرات استان کرمان به دلیل کاهش صادرات پسته کاهش و واردات این استان افزایش داشته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدرضا قادر در جمع خبرنگاران افزود: باوجود کاهش صادرات ، اما تراز تجاری در گمرکات کرمان هنوز به نفع صادرات است و میزان واردات استان حدود 25 درصد کمتر از صادرات است .

قادر افزود: از فرودین تا ابتدای بهمن امسال 286 هزار تن کالا به ارزش 897 میلیون دلار از گمرکات استان کرمان صادر شد که از نظر وزن 12 و از نظر ارزش 8 درصد کاهش نشان می دهد .

وی مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات استان کرمان را پسته و مغز پسته، پلی اتیلن، روغنهای خوراکی، کاشی ، سرامیک و خرما ذکر کرد که به کشورهای اروپایی، آسیای میانه، امارات و مالزی صادر شده اند.

قادر  مهمترین علت کاهش صادرات استان کرمان را کاهش صادرات پسته به علت خودداری برخی پسته کاران از فروش محصول به امید بهبود وضع بازار ذکر کرد.

مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: دراین مدت 110 هزارتن کالا به ارزش بیش از 680 میلیون دلار از طریق گمرکات استان کرمان وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 26 و از نظر ارزش 20 درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: بیشترین کالاهای وارداتی از طریق گمرکات کرمان اجزا و قطعات خودرو، ماشین آلات صنعتی ، لوازم برقی و نخ های غیر پنبه ای بود که از کشورهای چین، امارات و کره جنوبی وارد شد .

قادر میزان درآمد گمرکات استان کرمان در این 10 ماه را نیز بیش از 150 میلیارد تومان اعلام کرد که این عدد نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال 21 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کاهش ، صادرات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.