زنجان؛

بهره برداری از اولین کارخانه خوراک آبزیان در زنجان

مدیر شیلات و ابزیان استان زنجان گفت: فعالیت این پروژه همزمان با دهه فجر امسال کلید خواهد خورد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر شیلات و ابزیان استان زنجان گفت :همزمان با دهه فجر امسال چهار پروژه آبزی پروری ماهیان سردآبی و یک پروژه تولید خوراک آبزیان در استان زنجان به بهره برداری خواهد رسید.

بورانی افزود :از پنج پروژه مورد بهره برداری چهار پروژه در شهرستان ماهنشان و یک پروژه آبزی پروری نیز در شهرستان زنجان وارد خط تولید می شوند.

وی ادامه داد:ظرفیت تولید مزارع مورد بهره برداری 25 تن ماهی قزل آلا خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد:ظرفیت تولید کارخانه خوراک آبزیان در فاز اول چهار هزار و 500 تن و در فاز دوم نیز با توجه به وجود تقاضا با ظرفیت 15 هزار تن خواهد بود.

مدیر شیلات و ابزیان استان زنجان اضافه کرد :کل هزینه های انجام گرفته برای پروژه های قابل افتتاح در سطح استان 36 هزار و 650 میلیون ریال می باشد که فقط هزار میلیون ریال از این هزینه از تسهیلات بانکی استفاده شده و مابقی آورده شخصی بهره برداران می باشد.

بورانی افزود: با بهره برداری از چهار پروژه آبزی پروری و یک کارخانه 69 نفر بصورت مستقیم مشغول به کار می شوند.

وی گفت: همه پروژه های قابل افتتاح مجوز فعالیت را دریافت کرده اند و به جز این پروژه ها، طرح های دیگری برای افتتاح وجود دارد که درزمان حاضر موفق به اخذ مجوز نشده اند و پس از دریافت آن مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر شیلات و ابزیان استان زنجان گفت :کارخانه تولید خوراک ماهیان، صنعت پیش نیاز برای آبزی پروری است و با توجه به اینکه عمده آبزیان تولیدی سردآبی استان زنجان در شهرستان ماهنشان انجام می شود این کارخانه نیز در شهرک صنعتی این شهرستان واقع شده است، این کارخانه مجهز به تجهیزات مدرنی برای تولید خوراک استاندارد آبزیان است.

بورانی اضافه کرد:در زمان حاضر حدود 70 درصد قیمت تمام شده هرکیلوگرم ماهی هزینه خوراک آن است،که تولید خوراک آبزیان می تواند بر روی کاهش قیمت تمام شده این محصول تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

این استان برای تکمیل زنجیره تولید و مصرف آبزیان نیازمند کارخانه عمل آوری است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.