شیطنت بی بی سی: چرا فابیوس از روحانی استقبال کرد؟

بنگاه سخن‌پراکنی انگلیس در گزارشی به سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه و استقبال وزیر خارجه این کشور از روحانی پرداخت و سعی کرد آن را به لغو ضیافت شام ارتباط دهد.

شیطنت بی بی سی: چرا  فابیوس از روحانی استقبال کرد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گزارشگر شبکه دولتی انگلیس بی بی سی، گفت مراسم استقبال رسمی آقای روحانی امروز صبح از سوی وزیر خارجه فرانسه لوران فابیوس انجام شد. در ادامه سفر حسن روحانی به پاریس مقام های ایرانی و فرانسوی قرارداد تولید پژو در ایران را امضاء کردند.

خبرنگار این شبکه از پاریس درباره سفر تاریخی اولین رئیس جمهوری ایران به اروپا بعد از 16 سال، گفت:  نکته جالب اینجاست مراسم استقبال رسمی آقای روحانی امروز صبح از سوی وزیر خارجه فرانسه لوران فابیوس انجام شد. هنوز مشخص نیست به چه دلیل آیا این بر می گردد به همان اختلاف نظری که بر سر مراسم یا ضیافت شام رسمی بوده چون ظاهرا اگر ضیافت شام برگزار نشود آنوقت این مراسم به عنوان مراسم رسمی شناخته نخواهد شد و ممکن است به آن دلیل آقای اولاند از آقای روحانی استقبال رسمی نکرده است.

خبرنگار این شبکه در گزارشش گفت: اما امروز آقای روحانی روز بسیار پرکاری داشت. صبح با خانم ایرینا بوکووا، دبیر کل یونسکو، دیدار کرد و بعد از آن هم با مسئولان چندین شرکت فرانسوی دیدار داشت و در آنجا صحبت هایی کرد. 

گزارشگر این شبکه در ادامه افزود: رئیس جمهوری ایران گر چه دیروز به فرانسه رسید، اما استقبال رسمی از او امروز صبح انجام شد. حسن روحانی همچنین امروز به دیدار کارآفرین ها و روسای شرکت های بزرگ فرانسوی رفت. او در این سفر تنها نیست تعداد زیادی از وزرا و مشاورانش او را همراهی می کنند. هدف از این سفر بازگرداندن سطح روابط دیپلماتیک و اقتصادی به جایی است که پیش از تحریم ها، میان ایران و اروپا وجود داشت. گر چه فرانسه در طول مذاکرات هسته ای ایران موضع سرسختانه ای داشت اما به گفته آقای روحانی مقام های این کشور برای ازسرگیری روابط جدی هستند. 

این در حالیست که عصر امروز، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، رسما از حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در کاخ الیزه پاریس استقبال کرد.

در مراسم استقبال که بعد از عصر امروز در مجموعه کاخ الیزه برگزار شد، فرانسوا اولاند و روحانی هیأت های عالی رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار