کاخ الیزه میزبان قراردادهای اقتصادی ایران_فرانسه

از ورود پژو تا پرواز ایرباس در آسمان ایران

امروز قراردادهای متعدد اقتصادی بین شرکت های فرانسوی و ایرانی در کاخ الیزه به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان پس از  استقبال رسمی رئیس جمهور فرانسه از حسن روحانی در کاخ الیزه قراردادهای متعدد اقتصادی بین شرکت های ایرانی و فرانسوی امضا شد.

از مهمترین این قراردادها می توان به خرید هواپیمای ایرباس اشاره نمود که طی این قرار داد شرکت هواپیماسازی ایرباس متعهد شده است در سریع ترین زمان هواپیماها را در اختیار ایران قرار دهد.

خرید هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است که کشور ایران متعهد می‌شود در مدت 10 سال پول هواپیماها را پرداخت کند.

تعداد این هواپیماها بیش از 100 فروند است که ایرباس باید تا چهار سال همه هواپبماها را در اختیار ایران قرار دهد.

گفته میشود انواع هواپیماهای غول پیکر و سبک در قرارداد وجود دارد که قرار است سه فروند ‌هواپیمای ایرباس 380 ‌غول پیکر با 555 صندلی قبل از سال نو در اختیار ایران قرار بگیرد.

قرارداد با پژوی فرانسه نهایی شد

‌همچنین قرارداد با پژو سیتروئن هم نهایی شده و قرار است بلافاصله پس از امضای آن کار مشارکتی دو شرکت ایران و فرانسه آغاز شود.

در این قرارداد سه نوع خودروی پژو 208، 2008 و 301 ‌قرار دارد که قرار است، مقرر شد دو شرکت در ایران شرکتی با نام جدید را با سهم هرکدام پنجاه درصد با نامی جدید تاسیس کنند و 30 درصد محصولات را صادر و بقیه در بازار ایران به فروش برسد.

تولید خودرو براساس این قرارداد از اردیبهشت 96 آغاز می شود که در سال این شرکت جدید 200 خودرو تولید و روانه بازار خواهد کرد.

سهم سرمایه گذاری هر شرکت در این قرارداد 400 میلیون یورو مشخص و نهایی شده است.

شرکت نفتی توتال فرانسه درصدد خرید نفت خام از ایران

بر اساس این گزارش رئیس شرکت توتال فرانسه روز پنج شنبه بعد از دیدار با حسن روحانی،رئیس جمهور ایران گفت: «درصدد امضای قراردادی هستیم که به ما امکان می‌دهد روزانه 150 هزار تا 200 هزار بشکه نفت خام خریداری کنیم.»

این قرار داد اواخر روز پنج شنبه در کاخ ریاست جمهوری فرانسه به امضا خواهد رسید.

پویانه خاطر نشان کرد دیگر پروژه‌های فرانسوی نیز در نوبت ثبت قرار داد هستند.

قرارداد کشاورزی، بهداشت و محیط زیست

بر اساس این گزارش این کشور قراردادهایی نیز در حوزه بهداشت، کشاورزی و محیط زیست و همچنین همکاری در زمینه ساخت راه‌آهن  هم در اواخر روز پنج‌شنبه منعقد خواهد کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، ایران ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۴
یک صندلی بوئینگ ارزش داردبه تمام صندلیهای ایرباس داخل بوئینگ لذت بخش است تاکنون سابقه سقوط درهیچ جای جهان ندارد.اصلا"اگر پژو رانخواستیم چه کسی راباید دید.فقط MBM.بنز آلمان.هیوندا.وسایرمحصولات آلمان.
آخرین اخبار