تئاتر فجر 34؛

آن‌هایی که تئاتر فجر بدون حضورشان اعتبار ندارد

حمیدرضا نعیمی از شاخصه‌های اعتبار جشنواره تئاتر فجر و خلأهای آن گفت.

حمیدرضا نعیمی، کارگردان منتخب بخش مسابقه تئاتر ایران سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: با وجود وضعیت حال حاضر و به خصوص شرایط اقتصادی تصور می‌کردم جشنواره تئاتر فجر امسال از سوی هنرمندان و تماشاگران با استقبال مواجه نشود، اما با توجه به اجرای نمایش «ترور» در دو روز اول جشنواره و بازخوردها، همچنین استقبالی که از سایر آثار نمایشی شده و حضور هنرمندان قدیم و جدیدی که خود به تماشای آثار نشسته‌اند، خوشبختانه استقبال خوبی از این رویداد شده است.
 
وی بیان کرد: در جشنواره تئاتر فجر افراد نام آشنایی چون علی رفیعی، بهروز غریب‌پور، علیرضا کوشک‌جلالی، هادی مرزبان و ... که همگی سرمایه‌های تئاتر هستند، حضور دارند و این باعث اعتبار جشنواره تئاتر فجر می‌شود چرا که جشنواره به خودی خود اعتبار ندارد و این افراد هستند که با حضورشان به آن اعتبار می‌بخشند.
 
نعیمی، در خصوص خلاء جشنواره تئاتر فجر گفت: متأسفانه جشنواره تئاتر فجر از تبلیغات شهری گسترده‌ای برخوردار نبود وجود سایت‌های فروش خوب است، اما کاش تعامل بیشتر و بهتری میان شهرداری، سازمان زیباسازی و مرکز هنرهای نمایش و جشنواره تئاتر فجر برای پوشش این جریان در پایتخت صورت می‌گرفت، چرا که فجر در حالی که یک موضوع ملی است، می‌تواند به سبب حضور گروه‌های بین‌الملل در جلب اعتماد و تغییر نگرش‌های منفی مؤثر باشد.
 
وی اظهار داشت: در هنر و صنعت سینما سرمایه‌گذاری و تبلیغات شکل خاصی دارد و تعریف شده است و جریان‌ها و آثار در معرفی و جذب مخاطب شرایط بهتری دارند، اما هنر تئاتر نیاز بیشتری به حمایت دارد.

کارگردان نمایش «ترور» در پایان گفت: باید در کنار ارتباطاتی که در بستر اقتصادی شکل می‌گیرد در بستر فرهنگ و هنر نیز رایزنی‌های انجام شود همچنین از همین حالا تعاملات و برنامه‌ریزی‌های جشنواره تئاتر فجر سال آینده نیز پایه‌گذاری شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.