سناتور دموکرات: جمهوری خواهان توافق هسته ای ایران را فسخ نخواهند کرد

کریس مورفی اظهارات جمهوری خواهان را در خصوص فسخ توافق هسته ای ایران پس از پیروزی احتمالی در انتخابات آمریکا، دروغ محض خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، "کریس مورفی،" سناتور دموکرات ایالت کنتیکت روز گذشته در محل شورای روابط خارجی در نیویورک اعلام کرد نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در صورت پیروزی در این انتخابات با توافق هسته ای ایران مخالفت نخواهند کرد.

وی در ادامه افزود: من فکر نمی کنم نامزدهای جمهوری خواه صادق باشند. به نظر من این افراد دروغ می گویند که پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، با توافق هسته ای ایران مخالفت می کنند.

مورفی همچنین خاطرنشان کرد: سناتور مارکو روبیو در خصوص این دروغ در صدر جدول قرار دارد. او خودش بهتر می داند که پس از پیروزی، توافق هسته ای را فسخ نخواهد کرد.

دولت آمریکا از اوایل ماه جاری میلادی تحریم های اعمال شده علیه ایران را لغو کرده است. بسیاری از نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده اند با پیروزی در انتخابات این توافق را فسخ کنند. مارکو روبیو چند روز پیش در مناظره انتخاباتی نامزدهای حزب جمهوری خواه  در خصوص این مسئله اغراق کرد و گفت: زمانی که من رئیس جمهور آمریکا شوم، در گام نخست توافق هسته ای با ایران را فسخ خواهم کرد. کشورها باید یا آمریکا را انتخاب کنند یا ایران را. من اطمینان دارم آنها آمریکا را به ایران ترجیح می دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار