ایرج راد از دغدغه‌ها و مشکلات امروز تئاتری‌ها می‌گوید

وقتی اثر خوبی ارائه می‌شود، می‌بایست امکانات لازم را در اختیار کسانی‌ که کار می‌کنند قرار داد اما ...

ایرج‌ راد بازیگر سینما و تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص همکاری خود با هادی مرزبان گفت: همکاری‌های متفاوتی را با هادی مرزبان داشته‌ام؛ اما در برخی از آثار به دلیل گرفتاری فراوانی که در خانه تئاتر داشتم نتوانستم حضور پیدا کنم و ایشان از من دلخور بودند که چرا دیگر همکاری ندارم.

وی افزود: با توجه به مشغله کاری که در خانه تئاتر هم درگیر آن هستم، نقش کوچکی را در نمایش «بازار عاشقان» پذیرفتم تا مرزبان دیگر از من دلخور نباشد. در این نمایش نقش یک «حلاج» را دارم که در رویا به سر می‌برد.

وی در رابطه با اینکه متن فیلمنامه‌ها چه ویژگی باید داشته باشد؛ اذعان کرد: متن می‌بایست از هر جهت دارای جایگاه ویژه و ارزشی باشد. همچنین شخصیت‌هایی انتخاب شود که چارچوب شخصیت‌پردازی برای وضعیت قابل قبول را داشته باشد.

راد با اشاره به اینکه باید امکاناتی را در اختیار تئاتری‌ها قرار داد، گفت: وقتی اثر خوبی ارائه می‌شود، می‌بایست امکانات لازم را در اختیار کسانی‌  که کار می‌کنند قرار داد اما متأسفانه برای این دسته از نمایش‌ها هم امکانات سخت‌افزاری فراهم نمی‌شود و محروم می‌مانند.

بازیگر   سریال  تلویزیونی «در پناه تو» در خصوص جایگاه ویژه سینما، تئاتر و تلویزیون بیان کرد: هر کدام جایگاه ویژه خودشان را دارند و قابل قیاس با یکدیگر نیستند. اما جذابیت‌های ویژه‌ای در تئاتر وجود دارد که در کار تصویر نیست؛ زیرا که نمایش یک کار گروهی است که با تمرین و ممارست پیش می‌رود.

وی در مورد بازخورد تئاتر نسبت به سینما بیان کرد: در کارهای تصویری، معمولا کمتر بازخورد مستقیم از نتیجه اثر وجود دارد؛ اما در تئاتر به علت اینکه هر شب با تماشاچی‌های جدید روبرو هستیم، بازخورد نمایش را هر شب به صورت متفاوت می‌بینیم و دانسته‌های خود را به درستی بروز می‌دهیم.


انتهای پیام / 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار