اردبیل؛

مرمت و بازسازی بازار تاریخی چاقوسازان در اردبیل

رئیس دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده روند بازسازی بازار چاقوسازان اردبیل شتاب می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اردبیل؛ ابراهیم شکری افزود: روند بازسازی و پوشش گنبد بازار چاقوسازان شامل اجرای طاق، گنبد، نما و عایق‌کاری پشت‌بام بخشی از راسته بازار چاقوسازان یا پیچاقچی بازار اردبیل به مقدار 160 مترمربع و اجرای ازاره سنگی با سنگ سلماس در این راسته بازار است.

وی گفت: در ابتدا اقدامات اضطراری از جمله دوخت و دوز ترک‌های بام، مرمت طاق، عایق‌بندی بام، سنگ فرش و آجرفرش بام، کف‌سازی حیاط و محوطه راسته بازار پیچاقچی بازار یا سرای چاقوسازان انجام شد.

شکری با اشاره به بررسی روند اجرایی پوشش راسته بازار چاقوسازان اردبیل بیان کرد: در این زمنیه تلاش می کنیم تا اقدامات به نحو موثر و مطلوبی انجام شود.

رئیس دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به بررسی نامه اوقاف در مورد مغازه‌ای واقع در ورودی سرای گلشن بازار اردبیل تصریح کرد: در این زمینه باید بررسی‌ها و اقدامات لازم انجام شده و تصمیمات اساسی اتخاذ شود تا شاهد به وجود آمدن مشکلاتی در این حوزه نباشیم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.