مشهد؛

50 درصد زنان تحت پوشش خدمات بهزیستی مطلقه هستند

رئیس کارگروه اجتماع ‌محور دفتر توانمند سازی زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس مطالعات سازمان بهزیستی، علت 50 درصد زنانی که تحت پوشش خدماتی سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند طلاق است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بهمن صدیق در دومین دوره‌ی دانش ‌افزایی مددکاران اجتماعی به منظور کنترل و کاهش پدیده‌ اجتماعی طلاق در مشهد گفت: در این دوره 50 نماینده از واحدهای مددکاری استان های کرمان، مازندران، گلستان، قم، مرکزی، سمنان، خراسان‌های جنوبی، شمالی و رضوی، در خصوص کاهش طلاق آموزش می‌بینند.

وی افزود: مرحله‌ آموزشی این طرح یک ماه زمان می برد و به این ترتیب که یک هفته آموزش مستقیم خواهد بود و سپس یک فرصت مطالعاتی دو هفته‌ای برای مددکاران پیش بینی شده که منابعی را که توسط استادان معرفی می‌شود مطالعه کنند.

وی ادامه داد: پس از این یک دوره‌ سه ماهه‌ کارآموزی نیز برای مددکاران اجرا می‌شود و بعد از آن اجرای عملیاتی طرح آغاز می‌ شود.

رئیس کارگروه اجتماع ‌محور دفتر توانمند سازی زنان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به روش‌های کاهش طلاق در کشور افزود: آمارها نشان می دهد ایجاد سازش در روش‌های مشاوره‌ای بین 2.5 تا 15 درصد طلاق‌ها در نوسان بوده است.

وی با بیان اینکه برای کاهش طلاق باید روش‌ها و مکانیزم‌های گوناگون و متنوع وجود داشته باشد گفت: خانواده ها باید بتوانند بر حسب نیاز و گرایش خود، یکی از این امکانات را انتخاب کنند.

دومین دوره‌ی دانش ‌افزایی مددکاران اجتماعی به منظور کنترل و کاهش پدیده‌ی اجتماعی طلاق از 10 تا 15 بهمن در مشهد برگزار می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.