اردبیل؛

توسعه کشت گیاهان دارویی در اردبیل

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به دلیل کارایی بالا و جنبه درمانی گیاهان دارویی، کشت این گونه گیاهان در استان اردبیل افزایش می‌یابد.

توسعه کشت گیاهان دارویی در اردبیلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اصغر پرتوی افزود: استان اردبیل ظرفیت بسیار عظیمی در بخش گیاهان داوریی دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کشت این گیاهان در اردبیل افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی در شهرستان‌های گرمی و نمین موفقیت‌آمیز بوده است، افزود: استان اردبیل دارای انواع گونه‌های گیاهی بوده که باید از این ظرفیت در راستای بخش کشاورزی استان استفاده کنیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر کشت گیاهان دارویی کشت زعفران، پسته و بادام‌زمینی نیز در برخی مناطق استان اردبیل به ویژه منطقه نمین و بخش ارشق مشگین‌شهر انجام شده است و این مناطق ظرفیت و قابلیت‌های بسیاری برای توسعه کشت زعفران و بادام زمینی دارند که باید برای توسعه این محصولات اهتمام ویژه‌ای انجام شود.

پرتوی با اشاره به اینکه دولت تسهیلات کم‌بهره‌ای را برای کشاورزان در راستای تولید و کشت زعفران ارائه می‌دهد، تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند با دریافت این تسهیلات علاوه بر درآمدزایی خود گام محکمی در اشتغالزایی منطقه نیز بردارند.

وی گفت: کشت محصول سیب‌زمینی در استان اردبیل نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش یافته است و در این راستا محصول چغندرقند و سایر محصولات کم آب و درآمدزا جایگزین کشت سیب‌زمینی در اردبیل شده که این امر نقش بسزایی در توسعه بخش کشاورزی داشته است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، کشت ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.