مشهد؛

بهره برداری از 21 طرح آب و فاضلاب خراسان رضوی در دهه فجر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت : 21 طرح دردهه فجر بهره برداری و 6 طرح با هزینه 560 میلیار ریال اعتبار کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسین اسماعیلیان افزود : آب شرب مورد نیاز 73 شهر استان به جز مشهد از 450 حلقه چاه تامین می شود و تقریبا هر سال 30 حلقه چاه حفر می شود ولی بخاطر افت شش درصدی آبدهی چاهها، چیزی به توان تولید آب اضافه نمی شود.

وی گفت : آب شرب شهرهای خراسان رضوی متکی به منابع زیرزمینی است که هر سال یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب اضافه برداشت از آن انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: تابستان امسال 28 شهر در خراسان رضوی با تنش آبی مواجه بودند و برای تابستان سال آینده پیش بینی می شود 30 شهر استان در این شرایط قرار گیرند.

اسماعیلیان افزود : مجموع طرحهای نیمه تمام بخش آب و فاضلاب در خراسان رضوی نیازمند 10هزار میلیارد ریال اعتبار است و اعتبارات تخصیصی سالانه کمتر از 10 درصد این میزان است به همین خاطرهم اکنون پنج هزار میلیارد ریال طرح آب و فاضلاب از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست پیگیری است که تلاش می شود در سال آینده به مرحله اجرایی برسند.

وی ادامه داد: بودجه امسال شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هزار میلیارد ریال است و تاکنون 21 درصد آن تخصیص یافته است که270 میلیار ریال از این اعتبار در بخش فاضلاب و بقیه آن در بخش آبرسانی و کیفیت آب هزینه می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی طول شبکه های آبرسانی را در خراسان رضوی پنج هزار و 300 کیلومتر بیان کرد.

اسماعیلیان با اشاره به اینکه 35 درصد این شبکه فرسوده است گفت : میزان هدرفت آب در خراسان رضوی 28 درصد است که 13 درصد آن ناشی از فرسودگی شبکه می باشد و بقیه مربوط به از انشعابهای غیرمجاز و کنترهای فرسوده است.

در پایان وی گفت : تعداد مشترکین زیر پوشش شبکه آبرسانی در 73 شهر استان شش میلیون نفری خراسان رضوی به جز مشهد، یک میلیون و 750 هزار مشترک است.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.