ممنوعیت خرید و فروش اسلحه در اینستاگرام و فیسبوک

کمپانی فیس‌بوک از ممنوعیت خرید و فروش هر گونه سلاح گرم برای کاربران شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام در سراسر جهان خبر داد.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ این اقدام در راستای اهداف دولت آمریکا برای اعمال محدودیت در حمل و استفاده آزادانه از سلاح گرم در این کشور انجام شد و باراک اوباما، شخصاً از تمامی کمپانی‌های بزرگ شبکه اجتماعی خواست تا به منظور جلوگیری از قتل‌هایی که روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می شود، دولت آمریکا را در اجرای این تصمیم مهم یاری کنند.
 
خرید و فروش اسلحه در اینستاگرام و فیسبوک

البته فیس بوک پیش‌تر نیز سابقه اعمال چنین سیاست‌هایی را در کارنامه دارد و این شرکت در ماه مارس سال 2014، خرید و فروش هرگونه مواد روان‌گردان و داروهای غیرقانونی را در این شبکه بزرگ اجتماعی ممنوع کرده بود.
 
مونیکا بیکرت، رییس بخش سیاست‌گذاری فروش محصولات فیس بوک در طی بیانیه‌ای عنوان کرد:"در طی دو سال اخیر، تمایل کاربران به استفاده از این شبکه اجتماعی برای جست و جوی محصولات مورد نظر به شدت افزایش یافته و ما به دنبال توسعه، آزمایش و عرضه محصولات جدیدی هستیم تا نتایج جست و جویی متناسب با نیازهای  کاربران خود را ارایه دهیم. از این رو، همواره با به روز کردن سیاست‌ها و قوانین مربوط به این بخش می توانیم رضایتمندی هرچه بیشتر طرفداران خود را کسب کنیم."
 
خرید و فروش اسلحه در اینستاگرام و فیسبوک

خانم شانون واتس، بنیانگذار یکی از گروه‌های مدافع این طرح در آمریکا عنوان می کند:" این اقدام فیس‌بوک در پیش‌قدم شدن به منظور مبارزه با حمل آزادانه سلاح گرم، برای پدران و مادران آمریکایی بسیار ارزشمند است. ارتباط تنگاتنگ ما با این شبکه اجتماعی منجر شد تا فیس بوک این چنین در مورد این مسئله موضع سخت و جدی را اتخاذ کند که  منجر به نجات جان بسیاری از افراد در آمریکا و همینطور جهان خواهد شد."

گفتنی است در حال حاضر، فیس بوک با داشتن بیش از 1.59 میلیارد کاربر در سراسر جهان که تقریباً 2019 میلیون نفر آنها از آمریکا و کانادا هستند، به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در جهان شناخته می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.