واکنش‌ها به ممنوعیت تحصیل بانوان در 2 دانشگاه کانادایی در عربستان

دو شعبه کالج نیاگارا و الگانکوئین در عربستان با توجه به قوانین حاکم بر این کشور، تنها دانشجویان مرد را می‌پذیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت «تورنتو سان» گزارش داد: در بیشتر مواقع، انکار، نیروی حیات سیاست است. کسانی که انتخاب می شوند بندرت مسئولیت اشتباهات خود را می پذیرند. اعتراف به  خطا، گناه اصلی در سیاست محسوب می شود؛ حتی اگر به وضوحِ قانون جاذبه باشد. این سخنانی است که «کاتلین وین،» فرماندار ایالت اونتاریوی کانادا در نطق خود درباره ممنوعیت تحصیلی بانوان در شعبه دو دانشگاه نیاگارا و الگانکوئیندر عربستان آورده است.

هفته گذشته این مقام کانادایی به شدت از دو شعبه کالج نیاگارا و الگانکوئین  در عربستان که به بانوان اجازه تحصیل  نمی دهند انتقاد کرد و این وضع را غیرقابل قبول و به دور از ارزشهای کانادایی دانست. وی همچنین این وضع را مشکلی بزرگ برای آموزش و پرورش کشور کانادا دانست و خواستار تغییر شرایط آموزشی در دو شعبه کالج کانادایی در عربستان شد.

این در حالی بود که «وین» به محدودیت زنان در عربستان هیچ اشاره ای نکرد و بدون توجه به آنها، تنها به انتقاد از روند آموزش زنان در دانشگاه های کانادایی اشاره کرد.

تاسیس دو شعبه کالج نیاگارا و الگانکوئین  در عربستان تاکنون بیش از دو میلیون و 500 هزار دلار به آموزش و پرورش کانادا خسارت وارد کرده است. این در حالی است که رئیس اتحادیه عمومی کارکنان اونتاریو با ارسال نامه ای اظهار داشته مالیات مردم کانادا نباید در آموزش گروه خاصی درکشوری همچون عربستان صرف شود و باید برای اهالی اونتاریو هزینه شود.

بر این اساس، دو شعبه کالج نیاگارا و الگانکوئین  در عربستان با توجه به قوانین حاکم بر این کشور تنها از دانشجویان مرد دعوت کرده و از پذیرش زنان  و ثبت نام آنها در کلاسهای حضوری خودداری می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار