یزد؛

تکمیل طرح های راهسازی یزد تاپایان امسال

تاپایان امسال طرح های راهسازی ارتباط سه استان یزد تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ محمدرضا نقصان محمدیمدیرکل راه و شهرسازی یزد گفت: طرحهایی همچون آغاز اجرای آزاد راه شمال - جنوب استان ، افتتاح دو بانده شدن ورودی شهر یزد - تفت - سورمق، شروع ساخت آزادراه نایین - انار و 25 طرح راه و روکش آسفالت روستایی تاپایان امسال تکمیل می شود.

نقصان محمدی افزود: با افتتاح ورودی شهر مهریز و محور یزد - تفت- سورمق تا پایان سال ارتباط یزد در کریدور شرقی غربی استان نیز برقرار می شود.
وی گفت : این آزاد راه در بالادست اردکان را به استان اصفهان و در پایین دست انار را به جنوب استان یعنی کرمان متصل می کند و در حال حاضر اجرای این طرح مصوب شده و دنبال سرمایه گذار هستیم تا هرچه زودتر مراحل ساخت آن شروع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد  شروع ساخت آزادراه نایین- انار را از دیگر اقدامات راه و شهرسازی یزد برشمرد وافزود: این آزادراه با عبور از تراکم های جمعیتی استان شمال - جنوب یزد را به هم متصل می کند.

نقصان محمدی گفت: البته این طرح نیز مانند دیگر طرحها در انتظار اعتبار و سرمایه لازم است تا در سریع ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد درباره زیرگذر مهریز نیز گفت: ورودی این زیرگذر75درصد پیشرفت داشته که تاکنون 27 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

نقصان محمدی گفت : هم اکنون ساخت 40درصد راه آهن یزد - اقلید تمام شده که با ساخت کامل آن ارتباط ریلی استان با فارس برقرار می شود.
 
استان یزد در طول راههای بین شهری در جایگاه 12 و راههای شریانی در رتبه 10 کشور قرار دارد و طول بزرگراههای هم اکنون 653 کیلومتر رسیده و راههای روستایی آسفالته 2175 کیلومتر است.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: تکمیل ، طرح ، راهسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.