گزارش/

ائتلاف مستقلین با اصلاح‌طلبان در پیچ و تاب انتخابات مجلس دهم به کجا خواهد رسید؟

جبهه مستقلین و اعتدالگرایان در ابتدا قصد هیچ‌گونه ائتلافی با جریان‌های رایج در کشور نداشت، اما در چند روز گذشته ائتلاف با اصلاح‌‌طلبان و اصولگرایان معتدل را مطرح می‌کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی بناست در روز 7 اسفند سال جاری برگزار شود، با نزدیک شدن به انتخابات احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی برنامه‌ها و خط مشی خود را برای ورود به انتخابات مشخص می‌کنند.

در جریان برگزاری انتخابات برخی از گروه‌ها و جریان‌ها برای پیروزی ائتلاف‌هایی را شکل می‌دهند تا از طریق خط مشی واحد به هدف خودشان برسند.

integration مستقلین با اصلاح‌طلبان در پیچ و تاب انتخابات مجلس دهم به کجا می‌رسد؟

** پازل انتخاباتی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان بهم ریخته شد

در این میان لیست اولیه انتخاباتی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان برای ورود به انتخابات مجلس دهم در روز بیست و ششم آبان ماه سال جاری و در جلسه این تشکل تهیه شد. در این جلسه بیش از 51 حزب، جمعیت و تشکل سیاسی مستقل و اعتدالگرا حضور داشتند تا به بحث و بررسی انتخابات آتی و تهیه لیست برای تهران بپردازند.

بر اساس رای گیری از بین 152 کاندیدای مطرح در تهران برای انتخابات مجلس، لیست اولیه 36 نفره ای تهیه و سرلیستی آن به نام علی مطهری ثبت شد، البته جبهه مستقلین و اعتدالگرایان این لیست را لیستی اولیه عنوان و ارائه لیست نهایی را به بعد از تایید شورای نگهبان و همزمان با تهیه لیست کشوری موکول کرد.

در جریان تایید صلاحیت‌ها از میان داوطلبانی که از جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ثبت‌ نام کرده‌اند، طبق اطلاعات و آماری که خودشان ادعا می کنند در تهران 2 نفر و در کل کشور از  3600 داوطلب حدود 3400 داوطلب تایید صلاحیت شده است.

جبهه مستقلین و اعتدالگرایان در ابتدا قصد هیچ‌گونه ائتلافی با جریان‌های رایج در کشور نداشت، اما این در حالی است که در چند روز گذشته ائتلاف با اصلاح‌‌طلبان و اصولگرایان معتدل را مطرح می کند.

** سرانجام ائتلاف جبهه مستقلین با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل چه خواهد شد؟


integration مستقلین با اصلاح‌طلبان در پیچ و تاب انتخابات مجلس دهم به کجا می‌رسد؟


قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ائتلاف جبهه مستقلین و اعتدالگرایان با اصلاح‌طلبان اظهار داشت: در بدو تشکیل جبهه مستقلین و اعتدالگرایان 38 حزب و تشکل، منشور را امضا کردند و علی مطهری نیز به عنوان سرلیست انتخاب شد.

وی در ادامه با بیان اینکه لیست اولیه جبهه مستقلین را در گذشته منتشر کرده‌ایم، ادامه داد: ما از همان ابتدا از جریان اصلاح‌طلبان با آقایان عارف و مرعشی دیدار و گفت‌وگو داشته‌ایم، از اصولگرایان نیز با علی لاریجانی مذاکره کرده‌ایم و در حال حاضر جبهه مستقلین و اعتدالگرایان با صدای ملت پیش می‌رود.

نایب رئیس خانه احزاب تصریح کرد: اگر تایید صلاحیت‌ها در حدی نباشد که بتوانیم لیست مستقلی بدهیم، با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل ائتلاف خواهیم کرد و حتی اگر هیچ یک از ما تایید صلاحیت نشوند از انتخابات قهر نخواهیم کرد و در کنار مقام معظم رهبری خواهیم بود.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ ائتلافی شکل نگرفته و در حد مذاکره و طرح است، اما مذاکرات ادامه دارد تا بتوانیم به صورت قطعی لیست را ارائه دهیم.

گزارش از سمانه عیوضی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار