گودرزی: هنوز دربرخی فدراسیون ها شفافیت کافی نیست/ ورزش دو برابر ظرفیت مصوب را محقق کرده است

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در نشست گردهمایی سراسری مدیران استانها و روسای ادارات برخی عملکرد این وزارتخانه و فضای ورزش کشور را تشریح کرد.

گودرزی: کمبودها و کاستی ها را کاهش می دهیمبه گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در این نشست گفت:خواسته ای مطرح شده در این جلسات که به 80ساعت رسیده را بررسی می کنیم .
 
گودرزی اظهار داشت: پیشنهادات مطرح شده را در کارگروه بررسی می‌شود همچنین نمایندگان شما در این کارگروه خواهند بود تا مسائل را رصد کنند عدم شفافیت‌ در برخی از فدراسیون‌ها بخصوص پزشکی مطرح شده است از روزی که در این جایگاه قرار گرفتم هر فدراسیون را صدبار مورد ارزیابی و ارزشیابی قرار دادم و ناظران هم بر عملکردشان نظارت کردند اما عدم شفافیت هنوز وجود دارد . 
 
ممنوعیت های قانون دست مارا بسته است
 
 
وی در ادامه بیان کرد: ممنوعیت‌های قانونی در ورزش کشور باعث شده که دست ما بسته شود به هر حال تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کمبودها و کاستی ها را کاهش دهیم، پرداخت‌ها به صورت غیر متمرکز صورت می گیرد و از حیطه ما خارج است در حال حاضر رایزنی‌هایی صورت گرفته تا همانند وزارت آموزش و پرورش بر روی مسائل متمرکز شویم تا نقایص برطرف شود. 
 
تاسیس بیمارستان تخصصی مد نظر ما هزار میلیارد هزینه دارد
 
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: ما قصد تاسیس یک بیمارستان تخصصی برای وزارت ورزش را داشتیم در همین راستا از دکتر هاشمی وزیر بهداشت و کارشناسان این وزارتخانه در این خصوص نظر خواستیم به هر حال تاسیس این بیمارستان‌ نیاز به هزار میلیارد تومان اعتبار و بودجه دارد. تصور نکنید این طور اماکن بهره‌برداری آسانی دارد با بودجه 50 میلیاردی وزارت نمی‌شود این بیمارستان را تاسیس کرد. 
 
ارتباط هنرمندان با یکدیگر باید برای ورزش هم الگو شود
 
وی در ادامه عنوان کرد: در جشنواره فیلم فجر شاهد ارتباط خوب هنرمندان با یکدیگر بودند که هنرمندان به پیشکسوتان خود به احترام و نیکی یاد می‌کردند و ما هم باید اخلاق هنرمندان را سرلوحه خودمان قرار دهیم. یکی از اصلی‌ترین مسائل ورزشی توفیق مالی یک مدیر است که در حال حاضر ضعیف است به قول معروف چونه ورزش کوچکتر گرفته شده است. 
 
باید از پراکندگی پرهیز کنیم
 
گودرزی عنوان کرد: اصل ورزش نباید بر اساس انتقادات باشد مسیرها باید صحیح ، قانونی،  فرهنگی و اخلاقی باشد به هر حال تلاش شده برنامه‌ها  طبق اعتبارات و بودجه‌ها تدوین شود. یکی از کارهای خوب در حوزه قهرمانی کار آمایش ( ارزیابی رویکرد ورزش) است. در این برنامه مشخص شده که کدام ورزش در کدام استان اولویت دارد. به هر حال استعداد یابی در همین عرصه هم باید رخ دهد همچنین توسعه زیر ساخت هم در مسیر آمایش باید باشد ما باید از پراکندگی پرهیز کنیم. 
 
وزارت ورزش دو برابر ظرفیت مصوب را محقق کرده است
 
وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: اتفاقات خوبی در زمینه استعداد یابی صورت گرفته است البته محدودیت‌ها و مشکلات مالی باعث شده فرآیند استعداد یابی کند شود همه ما باید تلاش کنیم که استعداد یابی به خوبی صورت گیرد. مسئولان ورزش باید به دنبال آمایش در منطقه خود باشند و این برنامه در رشته‌های مختلف صورت بگیرد . با توجه به اعتبارات سال 93-94 بیش از 300 پروژه را نمی‌توانستیم در کشوربه اتمام برسانیم اما با تلاش صورت گرفته نزدیک به 500 پروژه به بهره برداری رسیده است پس عنایت بفرمایید که وزارت ورزش توانسته دو برابر ظرفیتی که برایش تصویب شده را محقق کند این موضوع در حوزه قهرمانی و همگانی هم صورت گرفته است. کار موفق با کیفیت باید جزء اولویت‌هایمان باشد. 
 
رسانه ها باید برای رسیدن به فضای المپیکی کمک کند
 
وی در مورد اینکه گفته بود، فضای ورزش المپیکی نیست بیان کرد: منظورم این نبود بلکه رسانه‌ها باید طوری فضا را آماده کنند تا به موضوع المپیک کمک شود نگاه‌ها باید به این سمت باشد تا قهرمانان ما به اهدافشان برسند . ستاد عالی بازی‌های المپیک را چند ماه پیش تشکیل دادیم و معاونان جلساتی در این ستاد برگزار کردند تا مشکلات را حل و فصل کنند. 
 
حقوق قهرمانان تا این لحظه پرداخت شده است
 
گودرزی عنوان کرد: دکتر سجادی چندین جلسه با فدراسیون‌های المپیکی برگزار کرد اما محتوای این جلسات را رسانه‌ها منتشر نکردند. 
موضوعات کم اهمیت در رسانه‌ها بیشتر پرداخت می‌شود. به هر حال بایدرسانه‌ها به کمک ورزشکاران بیایند و فعالیت‌های آنان را منعکس کنند. خوشبختانه تا این لحظه حقوق قهرمانان را پرداخت کردیم به هر حال ما باید حقوق قهرمانان را بدهیم و بعد از آنها توقع داشته باشیم. سفرهای ورزشی زیادی برای کسب سهمیه و آمادگی در المپیک ریو صورت گرفته است. 
 
میانگین المپیک مشخص است و باید بضاعت خودرا بدانیم
 
وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: ما باید بضاعت خود را بدانیم و بر اساس آن توقع داشته باشیم و بی‌جهت مسائلی را مطرح نکنیم که باعث یاس ورزشکاران شود. میانگین سهمیه المپیک مشخص است و این میانگین جابجا می‌شود اگر از حالت خوشبینانه میانگین المپیک بالا رفت کارمان خوب بوده جا دارد از بخش خصوصی و خیرین تشکر کنم. 
 
دولتها در حل مسائل اجتماعی ناتوانند
 
وی تصریح کرد : دولتها توانایی حل مسائل اجتماعی را ندارند اگر مساعدت و همیاری در جامعه باشد در آن صورت جامعه خوبی خواهیم داشت.  
 
انتهای پیام/کارگروهی برای بررسی مسائل تشکیل می‌شود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار