ثبت مرامنامه جایزه شهید جبیب غنی‌پور در آینده نزدیک

مرامنامه جایزه شهید حبیب غنی‌پور با تاکید بر استقلال این جایزه و مسجدی بودن آن در آینده نزدیک ثبت می‌شود.

محمد ناصری، دبیر جایزه شهید حبیب غنی‌پور با تاکید بر لزوم وجود مرامنامه‌ای برای برگزاری این جایزه به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هم اکنون مشغول بحث و گفتگو درباره نگارش مرامنامه‌ای هستیم که دوستان همیشه به آن توجه داشته‌اند اما نانوشته باقیمانده است.

وی افزود: متن مرامنامه جایزه شهید حبیب غنی‌پور آماده شده و همه بر سر آن اتفاق نظر دارند. البته باید در جمع اعضای شورای برگزاری این جایزه مطرح شود. زیرا این مرامنامه، مرامنامه‌ای است که به عنوان خط مشی اصلی برگزاری جایزه شهید حبیب غنی‌پور ثبت خواهد شد.

دبیر جایزه شهید حبیب غنی‌پور اظهار داشت: مرامنامه جایزه شهید حبیب غنی‌پور بر روی حفظ استقلال این جایزه تاکید کرده است و در آن چنین آمده که این جایزه و شورای برگزاری آن هیچ گونه وابستگی فکری و اجرایی به هیچ تشکل، نهاد یا اشخاص حقیقی و حقوقی ندارد و کاملا مسجدی برگزار می‌شود.

ناصری ادامه داد: از نکات دیگر آمده در متن مرامنامه جایزه شهید غنی‌پور، می‌توان به این امر اشاره کرد که تفاوت این جایزه با جایزه‌های دیگر در آن است که برگزیدگانش مغایرتی با موازین اخلاقی شهید حبیب غنی‌پور نداشته باشند.

وی تصریح کرد: توجه ویژه داوران جایزه شهید  حبیب غنی‌پور به متن آثار و لزوم بی توجهی آنها به نام نویسندگان و ناشران آثار رسیده به دبیرخانه این جایزه، از نکات اصلی دیگر مطرح در مرامنامه آن به حساب می‌آید.

ناصری خاطرنشان کرد: متن شفاهی مرامنامه جایزه شهید حبیب غنی‌پور در اختتامیه پانزدهمین دوره برگزاری این جایزه اعلام می‌شود؛ اما متن مکتوب آن در سال آینده در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.