تبریز؛

افتتاح دو هزار و 200 پروژه عمرانی به مناسبت دهه فجر

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در دهه مبارک فجر امسال دوهزار و 200 پروژه عمرانی، رفاهی و خدماتی در سطح استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمهدی اظهار داشت: از این تعداد 350 پروژه داخل شهری و یک هزار و 850 پروژه روستایی است.

وی ادامه داد: اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات ملی و استانی، تسهیلات و منابع داخلی شرکت ها به میزان 14 هزار میلیارد ریال تامین و هزینه شده است.

پورمهدی اضافه کرد: از جمله این طرح ها می توان به انتقال برق بین دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی اشاره کرد که برای تکمیل آن یک هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهارکرد: در دهه فجر امسال سه هزار و350 واحد مسکن مهر به بهره برداری می رسد که بیشتر این مساکن در شهر جدید سهند احداث شده اند.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی گفت: پروژه ترمینال تبریز که پروژه ای 20 ساله است با پیگیری مدیریت استان و همکاری شهرداری و شورای شهر تبریز دراین ایام به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به عملیات لایه روبی آجی چای اظهارکرد: این لایه روبی با هزینه 220 میلیارد ریالی به طول 80 کیلومتر جهت سرریزی به دریاچه ارومیه صورت گرفته است.

پورمهدی همچنین در زمینه وضعیت اتوبان تبریز- سهند نیز گفت: 9 کیلومتر از مسیر این پروژه از سمت سهند به تبریز آسفالت ریزی شده و 15 کیلومتر باقی مانده به دلیل عدم تامین اعتبارات از وزرات راه تحویل گرفته شده و شرکت عمران سهند به عنوان کارفرما پروژه را تحویل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برای تکمیل این پروژه 600 میلیارد ریال از اعتبارات داخلی سهند و 500 میلیارد ریال از مصوبات سفر هیات دولت به استان است تامین خواهد شد.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی افزود: برای احداث نیروگاه های بادی و ترکیبی درشهرهای تبریز، اهر، سراب، میانه و مراغه با سرمایه گذاران خارجی رایزنی های صورت گرفته است.

وی اظهارکرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی آذربایجان شرقی بسترهای لازم جهت سرمایه گذران خارجی آمده است و به واسطه روحیه سخت کوششی مردم این منطقه رغبت بیشتری بین سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری دراین استان وجود دارد.

پورمهدی با تاکید بر اینکه مخالف سرمایه گذاری وارداتی هستیم، افزود: بیشترین تاکید مدیریت استان، سرمایه گذاری در حوزه های انتقال تکنولوژی و ایجاد زیر ساخت هاست.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.