استقبال گسترده از فیلم "داعش رو به نابودی است"

فیلم "داعش رو به نابودی است" درباره جنایت های داعش در حق مردم روستایی سوریه ساخته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، " داعش فانی و رو به نابودی است"، فیلمی به کارگردانی "نجدت انزور" است و موسسه او با شراکت سازمان سینمایی سوریه تولید شده است.

این فیلم درباره جنایت های داعش در حق مردم روستایی سوری است که در پایان فیلم، با همکاری مردمِ این روستا و ارتش سوریه آزاد می شود.

نجدت انزور درباره این فیلم، به وبگاهِ عربی شبکه سی.ان.ان گفت: شرایط کنونی، برای اکران فیلم، مناسب است، زیرا از یک طرف ارتش سوریه به پیروزی های گسترده ای در سراسر سوریه دست یافته است، و از طرف دیگر هیئت دولت سوریه در مذاکرات ژنو، در تلاش برای مقابله دیپلماتیک با توطئه ها به منظور دفاع از حاکمیت کشور است.

کارگردانِ فیلمِ "داعش.. فانی و رو به نابودی است" درباره استقبال مردمی از این فیلم نیز گفت: استقبال مردمی از این فیلم، خواستِ واقعی مردم سوریه را نشان می دهد و ثابت می کند مردم این کشور همچنان خواهان زندگی هستند و بر حفظ هویت سوریِ خود پافشاری می کنند.

شرایط تولید فیلم
 اکثر صحنه های این فیلم، در شهر داریا واقع در غوطه دمشق فیلم برداری شده است. این فیلم، از نظر زمان تولید، در مقایسه با دیگر فیلم های سوری رکورددار است، چرا که تنها در مدت چهل روز فیلم برداری و در شش ماه آماده اکران شد. هزینه ساختِ این فیلم نیز صد میلیون لیره سوری برابر با 445 هزار دلار بود.

سازندگان این فیلم، پیش از اکران آن، تاکید کردند که نتوانستند جنایت های داعش را آن طور که در واقعیت اتفاق می افتد به تصویر بکشند، زیرا خشونت داعش بسیار وحشتناک تر از آن است که به تصویر در آید، با این حال عوامل فیلم همه تلاش خود را برای انتقال احساس اختناق موجود در سوریه به سبب اشغال شهرهای این کشور توسط داعش را به کار بستند.

سازندگانِ فیلم ،بر این موضوع تاکید ورزیده اند راه حل اصلیِ مقابله با داعش، رویارویی فکری به موازات تلاش نظامی برای ریشه کن کردنِ آن است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
خدایا تو را به محمد و آل محمد (ص )،تو را به آه و ناله و فغان شهدا ، جانبازان و اشک پدران و مادران و پیران و کودکان و آوارگان و هرچه بدبختی ماندگان از جنگ ها بر دولت های آمریکا و عربستان و سگ هارشان رژیم غاصب اسرائیل و سگ های ولگردشان چون داعش و پ ک ک و بوکوحرام و غیره لعنت کن.نابودشان کن.آمین/ این پیام به هرکس رسید آمین را بگوید.مطمئن باشید مستجاب می شود.یاعلی
آخرین اخبار