بندرعباس؛

برگزاری همایش تخصصی با محوریت بازآفرینی بافت های فرسوده در بندرعباس

سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری راه وشهرسازی گفت: همایش تخصصی با محوریت بازآفرینی بافتهای فرسوده با هدف توجه به بافت های فرسوده شهری در شهر بندرعباس برگزار شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ ابراهیم رستم گورانی با اشاره به وجود هزار و ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده شهر بندرعباس افزود: بافت های فرسوده بندرعباس باید با نورپردازی بازآفرینی شود.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین همایش ها وکارگاه های تخصصی در حوزه مدیریت شهرسازی ومعماری افزود: این همایش ها به ارتقاء دانش مدیران شهری و همچنین دانشجویان کمک شایانی می کند.

سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی استان هرمزگان با اشاره به سیاست های اتخاذ شده در قالب نوسازی و بهسازی بافت فرسوده گفت: امروزه دیدگاهی که بتواند تمام ابعاد حوزه بافت های فرسوده را پوشش دهد در قالب باز آفرینی شهری پایدار مطرح است.

گورانی برای این امر باید همه ابعاد و شاخص های محیطی، کالبدی، اجتماعی، زیست محیطی واقتصادی را در نظر گرفت.

وی مشارکت اجتماعی محلی در بافت های فرسوده را به عنوان کانون های اتحاد و همبستگی مهمترین مبحثی در بازآفرینی بافت های فرسوده  دانست و گفت: توجه به این حلقه مفقوده علاوه بر بازآافرینی بافت های فرسوده ، در همه مراحل توسعه شهری موثر است.

گورانی با تاکید بر اهمیت ایجاد روحیه نشاط وتعلق خاطر در ساکنان محلات فرسوده افزود: این مهم یکی از مفاهیم اصلی باز آفرینی بافت های فرسوده است.

سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی استان هرمزگان افزود: براساس آمار موجود حدود ۱۳۰هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که ۳۰ درصد جمعیت ایران را شامل می شود.

استان هرمزگان بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.