شیراز؛

مرگ خاموش با اجاق خوراک پزی

کارگر جوان به علت روشن کردن اجاق خوراک پزی برای گرم کردن جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از شیراز به نقل از  روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، پس از اعلام مرکز فرماندهی به ایستگاه شماره 2و احتمال گازگرفتگی فرد یا افراد در داخل اتاق یک ساختمان در حال ساخت، آتش نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

خلیل درخشان فرمانده ایستگاه دو در این عملیات در این باره گفت : تیم امدادی پس از حضور در محل و باز کردن درب اتاق ساختمان در حال ساخت ، متاسفانه با جسد مرد جوان از تبعه افغان با حدود سن 25 سال مواجه شدند که دچار گاز گرفتگی شده بود .

وی در ادامه گفت : پس از بررسی، علت فوت وی روشن کردن اجاق خوراک پزی در اتاق به منظور گرم کردن محیط داخل اتاق و همچنین نبودن منفذ و راهی برای خارج شدن گازهای تولیدی و سمی بوده است که آتش نشانان پس از تنظیم صورتجلسه ، جسد شخص را تحویل عوامل مربوطه دادند.

درخشان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان از اجاق های خوراک پزی، پیک نیک و زغال در محیط های بسته ، چادرهای مسافرتی و داخل خودرو استفاده نکنید، چون این گونه وسایل گرمایشی علاوه بر تولید گرما، گازهای سمی ایجاد می کنند .

وی در ادامه افزود : درهر شرایطی عمل تهویه هوا را تسهیل کنید. به عنوان مثال دریچه های باز کولر و یا باز گذاشتن یک پنجره کوچک یا درب به نحو مطمئن که بسته نشود راه حلی مناسب برای تهویه هواست و همچنین رنگ شعله وسایل گازسوز باید آبی باشد درغیراین صورت نقص در سیستم سوخت رسانی وجود دارد و باید نسبت به رفع نقص اقدام کنند.

خلیل درخشان همچنین از حادثه آتش سوزی در پارکینگ یک آپارتمان سه طبقه خبر داد و گفت : به دلیل اتصال برق سه راهه دستگاه ،یکی از واحدهای مسکونی در پارکینگ ساختمان سه طبقه ، طعمه حریق شده بود که پس  از اطفا کامل پارکینگ ، بوسیله چندین رشته آبدهی و چند دستگاه خاموش کننده ، عملیات مهار کامل حریق و لکه گیری در ساختمان انجام شد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.