شهرکرد؛

افتتاح 30 طرح بهداشتی، عمرانی در استان چهارمحال و بختیاری

همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر 30 طرح بهداشتی عمرانی در استان چهار محال و بختیاری افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با حضور رسانه های جمعی این استان گفت: افتتاح سالن اجتماعات شهید ضیایی، خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 200 نفر، آزمایشگاه هیدرولیک، پایگاه های اورژانس، خانه های بهداشت و بازسازی کلینیک ها و زایشگاه ها از جمله مهمترین این طرح ها به شمار می رود.

مرتضی هاشم زاده با اشاره به ساخت نخستین مرکز درمان ناباروری در چهارمحال و بختیاری افزود: عملیات ساخت این مرکز در شهرکرد به اتمام رسیده و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: خدماتی نظیر تشخیص پیش از تولد و لانه گزینی علاوه بر خدمات دیگر در این مرکز انجام خواهد شد.

هاشم زاده با بیان کمبود تخت و فضای آموزشی در استان گفت: به منظور تکمیل و توسعه بیمارستان ها و مراکز درمانی طرح توسعه بیمارستان کاشانی و لردگان با 14 هزار مترمربع فضای جدید در دست اجراست که تاسال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان پیشرفت فیزیکی 95 درصدی اورژانس بیمارستانی در فارسان و لردگان گفت: با راه اندازی این مراکز یک هزار و 700 مترمربع به فضای اورژانس های بیمارستانی استان چهارمحال و بختیاری اضافه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری راه اندازی کیلینیک های ویژه در بروجن، لردگان و اردل خبر داد و اضافه کرد: مرکز خیری درمان بیماران سرطانی نیز با وسعت 15 هزار مترمربع در مجاورت بیمارستان کاشانی شهرکرد ساخته می شود.

هاشم زاده با اشاره به ساخت مرکز مدیریت حوادث استان با زیربنای دو هزار و 400 مترمربع در منطقه رحمتیه افزود: این مرکز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در قالب 10 بیمارستان،312 خانه بهداشت، 22پایگاه بهداشت، یک هزار و 217 تخت فعال، 330 پزشک متخصص، 11 پایگاه اورژانس شهری و 26 پایگاه جاده ای در حال فعالیت است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.