یزد؛

شناسایی تورهای گردشگری غیرمجاز

5 تور گردشگری غیرمجاز دریزد شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ سیدمصطفی فاطمی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی از ورود جدی این اداره کل برای جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری خبرداد وگفت: جلوی برگزاری 5‌تور غیرمجاز در استان گرفته شده است.

فاطمی افزود: افرادی با سودجویی از استقبال مردم برای گردشگری، با تبلیغات در فضاهای مجازی به ثبت نام مسافران و برگزاری تورهای گردشگری غیرمجاز اقدام می‌کنند که با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

وی افزود: تنها دفاتر خدمات مسافرتی مجاز به برگزاری تورهای گردشگری شامل سفرهای سیاحتی و زیارتی هستند و اعزام مسافر از نقاط نامناسب از جمله میادین و تقاطع‌های شهر، مجاز نیست.

فاطمی گفت: نرخ برگزاری تورها در دفاتر خدمات سفر مجاز استان تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی تعیین و بر آن نظارت می‌شود.

احمدرضا موحد رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان نیز درباره برگزاری تورهای غیرمجازگفت: متولیان تورهای غیرمجاز، شناخت کافی از گردشگری ندارند از این رو به صنعت گردشگری و تورگردانی استان لطمه وارد کرده‌اند.

موحد با بیان این‌که مجریان این تورها قادر به بیمه‌کردن مسافران نیستند گفت: برگزاری تورهای غیرمجاز، معضل امروز و دیروز نیست و افراد غیرمجاز برای برگزاری تورهای گردشگری، زیارتی و سیاحتی و حتی تورهای خارجی وارد عمل شده‌اند

وی  گفت: مردم برای شناخت و تفکیک آژانس‌های مجاز از غیرمجاز باید به این نکته توجه کنند که همه آژانس‌های گردشگری برای برگزاری تور، باید از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مجوز داشته باشند. 

وی با بیان این‌که مجوز برگزاری تورهای زیارتی از اداره کل حج و زیارت استان صادر می‌شود، ادامه داد: آژانس‌ها و متولیان برگزاری تورهای مجاز باید مسافران را بیمه کنند.

رئیس انجمن صفنی دفاتر خدمات مسافرتی استان گفت: مجوز قانونی آژانس‌های رسمی در کنار تابلوی معرفی این واحدها نصب شده است که می‌تواند مبنای انتخاب مسافران برای شرکت در تورها باشد.

وی افزود: استان یزد 58 آژانس رسمی مجوزدار دارد که مجاز به برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی داخلی و خارجی هستند. موحد افزود: آژانس‌های گردشگری استان برنامه‌های خوبی را برای میزبانی از مسافران در ایام نوروز امسال تدوین کرده‌اند و امیدواریم مسافران با شرکت در تورهای مجاز، از خدمات مطلوبی برخوردار شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.