یاسوج؛

حمایت مسئولان از انجمن هوا و فضا برای حضور در کنفرانس بین‌المللی 2016

رئیس کل انجمن هوا و فضای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انجمن هوا و فضای استان در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی دارای هزار و 300 عضو است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یاسوج؛ رئیس کل انجمن هوا و فضای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش دانشجویی انجمن به صورت مستقل با همکاری بنیاد نخبگان، دانشگاه یاسوج و معاونت علمی و پژوهشی سپاه فتح استان برنامه‌های خود را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: انجمن هوا و فضای استان در حوزه‌های نانو، هوا و فضا، برنامه‌نویسی کامپیوتر، ریاضیات، فیزیک، رباتیک و مکانیک فعالیت می‌کند و تاکنون موفقیت‌های چشم‌گیری را در این حوزه‌ها کسب کرده است.

این مخترع جوان با اشاره به اینکه بیش از 400 عضو فعال در بخش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی انجمن مشغول به فعالیت هستند، افزود: کسب رتبه دوم انجمن هوا و فضای استان در سومین دوره مسابقات قطب علمی سامانه هوا و فضای دانشگاه صنعتی شریف و دریافت سهمیه جهانی در سال 92، کسب رتبه اول مسابقات هوا و فضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و جابه‌جایی رکورد کشوری توسط انجمن استان کهگیلویه و بویراحمد و کسب رتبه سوم مسابقات فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته برخی از موفقیت‌های انجمن هوا و فضای استان است.

محمودی با بیان اینکه تیم رباتیک انجمن هوا و فضای استان در سال جاری با حضور در مسابقات اختراعات و رباتیک کشوری موفق به کسب 6 رتبه برتر کشوری و انتخاب به عنوان تیم فنی انجمن هوا و فضای کشور شد افزود: جوایز نقدی تیم انجمن هوا و فضای استان طی اقدامی خیرخواهانه به کودکان سرطانی محک اهدا شد.

رئیس کل انجمن هوا و فضای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جشنواره مسابقات ملی هوا و فضای 15 بهمن ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود که پنج تیم از شهرستان‌های بویراحمد و گچساران در حوزه‌های طراحی و ساخت هواپیمای بدون موتور، طراحی و ساخت موشک آبی، طراحی و ساخت هوا ناو، طراحی و ساخت موشک‌های کبریتی، طراحی و ساخت ریزهوانا و دستاوردهای علمی و پژوهشی شرکت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه استان از رتبه خوبی در کشور برخوردار است، افزود: انجمن هوا و فضا به صورت مستقل فعالیت می‌کند و تحت پوشش و حمایت هیچ نهاد خاصی نیست، لذا انتظار می‌رود مسئولان ارشد استان و استاندار به عنوان نماینده تام‌الاختیار دولت این انجمن را مورد حمایت قرار دهد.

محمودی گفت: تنها 10 درصد هزینه‌های انجمن با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تأمین می‌شود که جوابگو نیست و لازم است این انجمن به صورت جدی مورد حمایت مسئولان استان قرار گیرد.

علی محمودی بیان کرد: انجمن هوا و فضای استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 89 به منظور ساماندهی و حمایت از مخترعین در حوزه هوا و فضا و رباتیک راه‌اندازی شد و تاکنون در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران دارای شعبه است و تا پایان سال جاری در شهرستان‌های کهگیلویه و لنده نیز انجمن هوا و فضا تاسیس می‌شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.